Avatar billede fldkdla Nybegynder
22. juni 2004 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

MSI installation til client

Hej

Er der nogen der ved hvor man kan hente en MSI installation til Oralce client?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2004 - 18:45 #1
Jeg troede at Oracle var meget glad for deres egen installer ...
Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. juni 2004 - 00:02 #2
Umiddelbart skal du selv lave en msi af din Oracle installation, men desværre er det ikke helt godt.

Oracles installer laver forskellige homes og sætter dem i registry. Så hvis du allerede har oracle software på en given client, vil du formentlig ødelægge denne installation.

Så derfor kan en msi realt kun bruges på en ren NT/XP uden noget andet Oracle installeret. Men du skal lave den selv - da den ikke kan hentes fra f.eks. otn.oracle.com

Eneste supporterede måde er installering fra Oracles installer. Den kan du lave unattended med -silent og en responsefil. Så er det næsten "msi".

Den eneste support
Avatar billede fldkdla Nybegynder
01. juli 2004 - 18:18 #3
Okay, jeg vil prøve at lave en Pakke med wise
Avatar billede pnielsen Nybegynder
02. juli 2004 - 16:12 #4
Nu kender jeg ikke Wise - men formoder at den heller ikke forstår sig på hvordan Oracles installer gør det.

Du vil også få et problem, hvis den skal opgraderes da den binære OraInventory fil måske ikke vil være syncron med hvad der faktisk er installeret på maskinen.