Avatar billede skovbamsen Nybegynder
21. juni 2004 - 12:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hi-jack log min mors comp er blevet langsom

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Internet Security\GUARDDOG.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Internet Security\GUARDDOG.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Documents and Settings\lille mor\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.danskebank.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Andware Defence] Zsoft32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adware Defence] Msoft32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-aware] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe" +c
O4 - HKLM\..\RunServices: [Andware Defence] Zsoft32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Adware Defence] Msoft32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - Global Startup: PS2 Keyboard English Edition.lnk = C:\Programmer\Delux\PS2 Keyboard English Edition\keyboard.exe
O16 - DPF: Win32 Classes -
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2004 - 13:00 #1
Jeg kigger den lige igennem for dig...
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2004 - 13:03 #2
Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Andet vigtige punkt er at slå systemgendannelsen fra. Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Ellers genskabes alt hvad vi fjerner.

Hvis du har Windows 98 eller 2000, kan du ikke slå systemgendannelse fra, fordi det findes ikke i de versioner.

Derefter skal du åbne hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Klik på Fix checkede.
O4 - HKLM\..\Run: [Andware Defence] Zsoft32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adware Defence] Msoft32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Andware Defence] Zsoft32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Adware Defence] Msoft32.exe
O16 - DPF: Win32 Classes –

Genstart og ny log til kontrol :O)
Avatar billede skovbamsen Nybegynder
21. juni 2004 - 13:16 #3
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Internet Security\GUARDDOG.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Internet Security\GUARDDOG.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Documents and Settings\lille mor\Skrivebord\hijack this\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.danskebank.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - Global Startup: PS2 Keyboard English Edition.lnk = C:\Programmer\Delux\PS2 Keyboard English Edition\keyboard.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2004 - 13:18 #4
Så er din log ren og du kan godt slå din systemgendannelse til og husk at skjule dine filer igen, så du ikke kommer til at slette en vigtig fil.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Her er lidt læsning om sikker surfing på nettet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2004 - 13:20 #5
Kan du ikke lige vise mig en hel log, så jeg kan se hvilket styresystem du kører med.
Jeg skal se toppen af loggen...
Avatar billede skovbamsen Nybegynder
21. juni 2004 - 13:26 #6
tak skal du have konon service
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2004 - 13:28 #7
Det var så lidt, men jeg ville nu gerne lige se toppen af loggen.
Avatar billede skovbamsen Nybegynder
21. juni 2004 - 13:38 #8
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:34:15, on 21-06-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Internet Security\GUARDDOG.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Internet Security\GUARDDOG.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsMain.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\AlogServ.exe
C:\Documents and Settings\lille mor\Skrivebord\hijack this\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.danskebank.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - Global Startup: PS2 Keyboard English Edition.lnk = C:\Programmer\Delux\PS2 Keyboard English Edition\keyboard.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{2599AE1C-15D0-458E-A0A6-BD0B1F8A7578}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83

jeg har lige installeret mcafee på den ellers har den været ubeskyttet.det skal lige siges at den kun bliver brugt til net bank og ikke ret meget mere
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juni 2004 - 13:44 #9
WindowsUpdate ??? Incl diverse sikkerheds patches...
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. juni 2004 - 13:46 #10
Du har ikke opdateret dit Windows XP til SP1.
Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mog mange af  de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.
Du kan hente SP1 her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Så skal du hente en opdateringspakker med sikkerhedsopdateringer.
Det gør du her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da

Tilsidst skal du gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for opdateringer. Installer dem du får anbefalet.