Avatar billede elgringo Nybegynder
21. juni 2004 - 11:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fastholde ændring af elementer/document

Hej,
Ved ikke om det er mig der husker helt i skoven, eller om det er muligt, hvis jeg har ændret form-elementer og andet via javascript, og senere hopper brugeren videre med et link på
siden.
Kan jeg så ikke via back-knappen/history.go(-1) have dokumentet som det var da jeg forlod det?

Og ja, helst uden cookies ;)

mvh
Nikolaj Rasmussen
Avatar billede tortur Nybegynder
21. juni 2004 - 11:48 #1
Nej, det kan ikke lade sig gøre..
Avatar billede elgringo Nybegynder
22. juni 2004 - 12:38 #2
Kan sagtens lade sig gøre :)

Fandt ud af en løsning selv, simpelhent via cookies...

På serversiden lave en unik string, og hva er bedre end en antal milisecs siden 1970 kaldt f.eks. "tick", da en guid ville måske lige være overkill nok at skulle beregne i dette tilfælde. :)

Og på clientside-link'et linke til en javascript function der skriver til en cookie med f.eks navnet "tjuhej<%=tick%>",
og linker videre som før.

Så er det eneste jeg kræver et check på siden, om en cookie ved navn "tjuhej<%=tick%>" eksistere, vil
den selvfølgelig aldrig gøre første gang man besøger siden, men efter link, og back.. ja så eksistere den og alt
expand/collapse/check og andet halløj kan sættes så det ser ud som da man forlod den via linket.

mvh
Nikolaj Rasmussen
Avatar billede elgringo Nybegynder
22. juni 2004 - 12:39 #3
Svar til mig selv :P