Avatar billede some-one Nybegynder
19. juni 2004 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC finder kun 130GB af 160 GB. Hjælp ønskes

Hey.
Jeg har en 1,4 GHz Tordenfugl, på et A7A266-E motherboard rev. 1.11 og flashet med nyeste BIOS til v. 1012.

Jeg har så en Seagate 160GB HD hvor den kun kan finde 130 GB.
Det har virket, med en anden 160 GB HD magen til denne. Jeg flashede til v. 1012 og fik den op på 160 GB.
Desværre stod denne HD af og har nu fået denne som er af samme model/type.
Den finder bare (som var problemet inden flash - ved den gamle HD) kun 130 GB.

Hvad kan jeg gøre for at fikse det? Evt. flashe, med samme BIOS version?

På forhånd, tak!

------
Michael Jensen
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2004 - 21:09 #1
Hvis du kører xp så kan det være fordi du mangler SP1. Da du jo en gang har flashet din BIOS er det nok ikke den det er galt med.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2004 - 21:18 #2
Her kan SP1 hentes hvis du har brug for det. http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede script Nybegynder
19. juni 2004 - 21:35 #3
Det kan godt svinge lidt med størrelsen på hdd´er. Jeg har også selv en 160 gb, men kan kun bruge ca 140 gb, da jeg så kontaktede forretningen, fik jeg at vide at det kunne svinge på størrelsen.
Avatar billede some-one Nybegynder
19. juni 2004 - 22:41 #4
Det virkede! Mange tak til bertie!
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2004 - 22:48 #5
Velbekomme og tak for point :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
20. juni 2004 - 02:01 #6
Yderligere info om 137GB barrieren (eller 128GB binært) kan læses her, hvor der også er link til Microsoft artikel om emnet
http://www.shortfamilyonline.com/tech/windows/windows-big-hard-drives.php
Avatar billede some-one Nybegynder
20. juni 2004 - 23:05 #7
Mange tak :)