Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
16. juni 2004 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Til trykkeren med mit PDF?

Er der nogle herinde der ved hvor man kan få lavet tryksager i form a hæfter og brochurer ved at indsende det der skal trykkes som PDF. Måske der er nogle der har erfaringer..? og det gør absolut ikke noget hvis det kan gøres billigt!

Hilsen
Morten
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. juni 2004 - 15:58 #1
det er vel bare at se i telefonbogen efter trykkerier i nærheden af hvor du bor og så ringe til dem og få et tilbud.
Eller søg på www.krak.dk eller www.visible.dk/

Det er jo meget forskelligt alt efter hvor stort jobbet er.
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
16. juni 2004 - 16:40 #2
Jeg skal bruge det til en lille produktion, og hvor i landet er som lige meget, bare det er billigt. Ville egentlig også helst høre, hvis der var nogen der havde erfaringer med hvordan og hvorledes det fungerer. Om der er noget særligt man skal være opmærksom på m.m.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
16. juni 2004 - 23:42 #3
Jeg vil ikke sige det med sikkerhed men jeg formoder at de hellere vil modtage det i enten WORD eller måske RTF format, da det jo ikke er sikkert at det hele passer til deres normale standarder.
m.v.h.
tlv
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. juni 2004 - 14:10 #4
LOL - de vil helt sikket IKKE ha' det i word.
Der er du helt galt på den oz3tl. Pdf er det man bruger alle steder.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
17. juni 2004 - 15:36 #5
->DOGGY82:. der var noget vi skulle have lavet et sådant sted de ville helst have det i WORD format det var derfor at jeg skrev dette.
m.v.h.
tlv
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
17. juni 2004 - 16:21 #6
De vil sikkert gerne have det i enten Word eller hvad som helst, hvis de skal hjælpe til med layout og muligvis ændre noget. Men nu da det er mig selv der står for både Skrift og layout, er jeg ret sikker på det er PDF, de fleste foretrækker. Det er i hvert fald sådan et sted jeg vil "handle". Med Word er der ALT for meget der kan gå galt i produktionen, så det vil jeg holde mig langt væk fra.
Men hvad var det "I" fik lavet "oz3tl" - hvis jeg må sprøge om det?
Avatar billede oz3tl Nybegynder
17. juni 2004 - 22:23 #7
Så vidt jeg husker var det et klub blad, men det 5 - 6 år siden og i de seneste år er vi begyndt selv at lave dem da et af klubmedlemmerne selv har fået et udstyr som er godt nok til et klub blad.
m.v.h.
tlv
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. juni 2004 - 22:36 #8
Hvis et trykkeri får en wordfil eksporterer de den til pdf for at trykke den.
Avatar billede oz3tl Nybegynder
18. juni 2004 - 15:26 #9
Det er da muligt at de idag foretrækker en PDF men det gjorde ikke dengang ihvertfald ikke dem vi havde kotakt med.
m.v.h.
tlv