Avatar billede hadi2003 Nybegynder
14. juni 2004 - 18:00 Der er 12 kommentarer

netværk opretelse over internet vha. adsl router

Jeg har oprettet et netværk med domæne til en eksamens opgave der handler om kryptering og ssl forbinelse, princippet fungerer godt i er netværk. men virkemåden skal også kunne demonsterers over internet på den måde et en klient maskine vha internet skal kunne kalde op på serverens IIS serveren . det sted hvor det hele skal demonsterers på har til rådighed:::

  ADSL nr.1: Stik A11 med ext. IP= 80.166.59.2
  ADSL nr.2: Stik A12 med ext. IP= 80.198.132.226
Disse ADSL routere har de kendte interne IP adresser i 192.168.1.0 / 24 til mange funktioner.

min servers ip adresse er 192.168.0.100 og klient maskinens som er medlem i domænet er 192.168.0.100. Serveren har to netkort, den anden kort er opsat til internet(få dynamisk ip)
Spørgsmålet er hvad jeg skal gøre for at få klienten til at (fra internet)logge på servens iis ved hjælp af ovennævnte som jeg har til rådighed. Det haster
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 18:27 #1
hvad er det du vil have den til! skal den bare logge ind på en side som ligger på den anden server eller?
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 18:28 #2
men det kræver jo at de forskellige porte er forwardet ind til din server for at noget an lade sig gøre!
Avatar billede hadi2003 Nybegynder
14. juni 2004 - 18:32 #3
der er lavet en default side til domænet. forbindelse skal etableres med ssl.jeg vil bare have at forbindelsen over internet skal fungerer på samme måde som den gjorde i netværket(jeg brugt en hub med 4 porte). jeg kunne godt etablere ssl forbindelse i netværket(fra klenten til  serveren med ssl).

det skulle gerne fungerer på samme måde over nettet. men hvordan skal det hele opsættes.
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 18:35 #4
have forwardet port 443 fra routeren til serverens IP-adresse!
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 18:36 #5
du skal have forwardet port 443 fra routeren til serverens ip-adresse

Skulle der havde stået :)
Avatar billede hadi2003 Nybegynder
14. juni 2004 - 18:36 #6
kan du ik skrive det i detaljer. kan vi snakke på msn
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 18:41 #7
Du skal have adgang til routeren hvor webserveren står!

Du skal logge ind i den og finde det punkt som hedder viritual server, og forwarde port 80 og port 443 til din server.

Det er ikke svært.
Avatar billede hadi2003 Nybegynder
14. juni 2004 - 18:52 #8
der er to netkort i serveren. den ene har ovennævnte ip adresse, den anden skal optage dynamisk ip for at kunne komme på nettet.kig på routern opsætning. skal der ændres noget i min servers ip. skal jog logge på routeren. jeg har aldrig arbejdet med en router før..hele min netværk skal flyttes til det sted hvor jeg får ovennævnte tin til rådighed. hvad skal jeg starte med....bær det af med mig
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 20:13 #9
mit net var lige nede!

har du en router og en server??? eller er serveren routeren?

hvis den er både server og router skal du faktisk ikke ændre noget udover at flytte den til det andet sted.
Avatar billede kenp Novice
14. juni 2004 - 20:20 #10
Avatar billede hadi2003 Nybegynder
15. juni 2004 - 00:33 #11
jeg har bare en hub som forbinder mit netværk sammen. skolen har to adsl linier. jeg skal bruge en af dem til at etablere forbindelse fra klient maskinen til serveren. der er derfor jeg spørger om hvordan jeg skal starte så dan opgave. og hvordan opsætningen skal væe til både klienten og serveren
Avatar billede kenp Novice
15. juni 2004 - 08:15 #12
du skal IKKE ændre noget på hverken klient eller server!

Det eneste du skal sikre dig at de porte som du skal bruge er forwardet til din server (hvis den ikke har en direkte offentlig ip) men du skal nok have skolens sys-admin til at forwarde de porte, da de normal ikke vil have at andre roder i det.