Avatar billede codemanager Nybegynder
10. juni 2004 - 21:58 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

hjælp mine dvd film hakker

Hey

nu har jeg taget mig sammen til og få et dvd-drev i min com
men problemmet er bare at den hakker igemmen filmen og det er ikke så fedt hvad kan jeg gøre

800 mhz
512 md-ram (sd-ram)
12/48 dvd-drev
win 2000
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
10. juni 2004 - 22:11 #1
Hvilke program bruger du til at brænde DVD med? Hvilke DVD skiver bruger du?
Avatar billede codemanager Nybegynder
10. juni 2004 - 22:12 #2
det er når jeg ser dvd film på min com det hakker
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
10. juni 2004 - 22:17 #3
Ok jeg kan godt se at jeg misforstået spørgsmålet.

Hvilken player bruger du til at se filmene? Hvis det er Windows Mediaplayer, hvilken version er det så?
Avatar billede codemanager Nybegynder
10. juni 2004 - 22:40 #4
jeg bruger powerdvd
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. juni 2004 - 11:48 #5
Har du andre programmer (incl. "levende" internetforbindelse) igang samtidig ?

Evt. check med denne http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede cbedb Mester
13. juni 2004 - 08:38 #6
Der kan være flere årsager, den ene er hvis du har klistret cd labels på, de kan aldrig sidde 100% lige, hvilket gør at de i  visse drev vil hoppe. Det andet kan være at dit dvd drev ikke er godt nok til dette, jeg havde problemet med flere drev, da jeg skiftede til pioneer hjalp det.
Avatar billede codemanager Nybegynder
14. juni 2004 - 09:07 #7
jeg har prøvet og lukke alle de programmer jeg kan lukke men min cpu ryger op på 100 % med det sammen men rammene ligge på ca. 180 mb og det er ved alle mine dvd skriver den gør det + når jeg høre musik
20. juni 2004 - 22:04 #8
Det kunne godt lyde som om at dit DVD-drev ikke kører DMA, men istedet PIO.
Avatar billede codemanager Nybegynder
20. juni 2004 - 22:51 #9
hvordan kan jeg kigge efter det og kan det laves om
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. juni 2004 - 23:11 #10
Bare en 'tanke': Hvordan sidder CD/DVD drevet mht. master/slave primær/sekundær EDI port.
Hvis du kun har een harddisk bør CD/DVD sidde på sekundær/master EDI - altså på et fladkabel for sig selv - for at Harddisk ikke forstyrrer datastrømmen.

Jeg prøver at finde en LINK om dette...
Avatar billede codemanager Nybegynder
23. juni 2004 - 22:57 #11
jeg har 2 hardiske til og side sammen og en brænder + dvd-drev på den anden....

men der skal ikke ret meget til før hele system går i stå
Avatar billede codemanager Nybegynder
01. juli 2004 - 21:45 #12
ingen der kan hjælpe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2004 - 22:46 #13
Bare en 'tanke': Prøv uden brænderdrevet fysisk tilsluttet (samme EDI port) således at DVD er "alene" ...
Avatar billede codemanager Nybegynder
04. juli 2004 - 17:28 #14
det hjælper ikke noget
Avatar billede codemanager Nybegynder
12. juli 2004 - 16:12 #15
er der ingen der har flere forslag ellers lukker jeg
Avatar billede codemanager Nybegynder
13. juli 2004 - 12:51 #16
lukker