Avatar billede hansjacob Nybegynder
10. juni 2004 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload til ftp

Hej

Jeg har lige fået tildelt en side hos mit firma, hvortil jeg kun kan uploade filer via FP.

Er der en workaround, så kan kan se de filer via et ftp program eller andet? Jeg ville være farlig ked af at skulle bruge FP hele tiden. Er det overhovedet muligt at lave det således, at det kun er muligt at logge ind via FP?

Jeg har testet ftp://ftp.sub.domain.dk og ftp://sub.domain.dk, som begge ikke virkede.
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juni 2004 - 17:25 #1
har du forsøget sub.domain.dk eller www.domain.dk ?
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juni 2004 - 17:25 #2
...eller www.sub.domain.dk :)
Avatar billede hcma Novice
10. juni 2004 - 17:28 #3
hvis du kun kan/skal uploade via FP, er det fordi der er includeret FP Server Extension.
Hvis du så begynder at benytte et alm. FTP til upload, kan du risikere at smadre hele webbet (har prøvet det 2 gange - og det var ikke sjovt, da vi blev nødt til at nedlægge domænerne og så oprette dem igen)
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juni 2004 - 17:59 #4
jeg uploader selv med FP men nu og da bruger jeg også FTP, og det fungere da udemærket. man skal bare se til at man ik fjærner og roder for meget rundt med filerne når man bruger FTP, for så ridsikerer man at smadre FP server Extension og må da indstallere det på nyt. nu skal det nævnes at jeg kører FP direkte mod serveren på nettet. jeg åbner altså ik min webside lokalt på min PC for så å publisere med FP.
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juni 2004 - 18:00 #5
då må iallefal ik rode rundt i folderne der begynder med _ , som for eksempel _private, _vti_log og sådanne
Avatar billede Kengun Praktikant
10. juni 2004 - 18:01 #6
argh; då=du
Avatar billede hansjacob Nybegynder
11. juni 2004 - 11:01 #7
Er det muligt for systemadmin at blokkere for FTP, men holde FP åben? Er det en anden port den kommunikerer på?
Avatar billede Kengun Praktikant
11. juni 2004 - 12:16 #8
ja, systemabmin kan blokkere for FTP. Nogle udbydere lar dig ikke uploade FTP når der er FP Extensions installeret. dette er nettopp for at hindre at "FP strukturen" skal blive smadret. kender ik til at den kommunikerer på anden port. hos mig bruger jeg port 21 når jeg åbner med FTP.
Avatar billede hansjacob Nybegynder
11. juni 2004 - 12:26 #9
Findes der så sådan et lille program, der kan simulere FP, så jeg kan uploade mine filer uden at installere FP?
Avatar billede Kengun Praktikant
11. juni 2004 - 15:47 #10
nej, det tror jeg desværre ik :-/