Avatar billede henrik.s. Nybegynder
09. juni 2004 - 19:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi af data på webserver

Hejsa med jer.

Hvordan kan jeg kopiere alle data på serveren.
Jeg har en hjemmeside med underliggende websted. Her er et discussions-forum lavet i FP.
Hvordan kan jeg sikkerhedskopiere dette - så jeg er sikker på at have ALLE data hjemme - hvis der skulle ske noget på serveren.
Min Frontpage har et menupunkt der hedder: Funktioner - Server - og så er der et punkt der ikke er aktiveret - nemlig: SIKKERHEDSKOPIER WEBSTED..  Men dette punkt er ikke aktiveret. Manualen besvarer heller ikke mit spørgsmål.

Er her et klogt hovede?  :-)
Avatar billede phm0504 Nybegynder
09. juni 2004 - 20:06 #1
Hej - du skal åbne dit websted i Frontpage mens du er på nettet. Derefter udgiver du webstedet til en mappe på din harddisk - og så har du en sikkerhedskopi.
---phm0504
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 21:40 #2
Du skal fra den placering eller adresse din side ligger på tage en kopi af hele mappen. Når du så fremover skal tage backup, skal du tage en kopi af databasen, hvis det kun er den der er lavet ændringer. altså hvis du ikke har ændret i koden. Du gør det på samme måde som da du uploadede filerne til der hvor de ligger.
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
09. juni 2004 - 22:01 #3
Hej script
Hvad mener du med databasen?  Der er IKKE nogen database.
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
09. juni 2004 - 22:03 #4
Hej phm0504
Jeg skal lige prøve dit forslag..  Der er jo nogle skjulte mapper på serveren - som gerne skulle med hjem...

Men kan man nemt udgive det her igen hvis serveren går ned?
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 22:13 #5
ok jeg troede at forum blev gemt i en db, så er det bare at kopiere mappen med alle filer
Avatar billede phm0504 Nybegynder
09. juni 2004 - 22:13 #6
Hej igen - Hvis serveren går i "udu" udgiver du webstedet igen fra mappen på din harddisk. Præcis som du gjorde (formodentlig) da du sendte webstedet til serveren første gang.
---phm0504
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
09. juni 2004 - 22:18 #7
> phm0504

Jeg gør som du siger.  Det ser rigtigt ud  :-)

Send mig et svar så du kan få dine points.

Og TAK
Avatar billede phm0504 Nybegynder
09. juni 2004 - 22:21 #8
Hej - tillykke
---phm0504
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
09. juni 2004 - 22:23 #9
Men jeg kom til at se at man skulle sætte X i at medtage underliggende websteder.  ..
Avatar billede henrik.s. Nybegynder
15. juni 2004 - 16:05 #10
Fandt ud af efter at være kommet på server der undersdtøtter ASP, at Frontpage selv kan tage sikkerhedsbackup af hele webstedets indhold...