Avatar billede henry_1 Nybegynder
08. juni 2004 - 15:21 Der er 6 kommentarer

hvordan designer man en kuvert i Illustrator?

Hvad størrelse har kuverter. Det er en A4 kuvert jeg skal lave og jeg troede den var samme størrelse som et A4 ark, men der skal jo også være den flip med afsender på. Er der nogle der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. juni 2004 - 15:29 #1
.. ved godt det ikke er det du spørger om (direkte).
Men har du eventuelt fra Officepakken cd 2, programmet Microsoft Publisher? Der er nemlig en meget god guide til selv at lave kuverter med.. :)
Avatar billede ckh Nybegynder
08. juni 2004 - 15:34 #2
En kuvert til et A4 ark papir hedder C4. Hvis det er en rudekuvert kan den også hedde C4p, men prøv at snakke med trykkeriet om det.

Der er en - meget grim - oversigt over kuverter med millimetermål her:
http://www.metner.dk/kontorartikler/kuverter.htm
Avatar billede ckh Nybegynder
08. juni 2004 - 15:38 #3
Her finder du en udmærket forklaring på de forskellige formater (og hvad der passer i hvad). På svensk, men det går jo nok:

http://www.harrykuvert.se/kuvert_vetaren.asp?get=hurstort
Avatar billede spe Nybegynder
08. juni 2004 - 22:31 #4
henry> er det du er ude efter en målene på et ikke foldet konvolut så du kan bruge den som skabelon i Illustrator og placere design elementer på forsiden, bagsiden og flappen?
Avatar billede henry_1 Nybegynder
09. juni 2004 - 09:13 #5
tak for alle svarene :-) Jeg kan dog ikke se målene på flappen, men det kommer vel også an på hvilken kuvert man vælger, så det må jeg snakke med trykkeriet om. Ha en god dag :-)
Avatar billede ckh Nybegynder
09. juni 2004 - 11:05 #6
Velbekomme :-)