Avatar billede mjekc Nybegynder
08. juni 2004 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

langsomt internet efter server gik ned.

jeg har internet via min antenneforening. For noget tid siden gik en server ned og jeg mistede kortvarigt min forbindelse men fik den hurtigt igen ved at få modemet nulstillet. Nu har jeg bare super-langsomt internet. Det mærkelige er at det kun er på min stationære computer og ikke den bærbare (som var slukket da serveren gik ned). De bruger samme forbindelse via en switch og jeg kan derfor ikke finde ud af hvorfor det kun er den stationære der er bøvl med. Jeg har prøvet at geninstallere driveren til netkortet men det virkede (som forventet) ikke. Når jeg logger på icq og messenger på den stationære er det som det altid har været men når jeg så skal tjekke mail eller noget andet på internettet tager det op til 10 minutter for at hente en side. Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
08. juni 2004 - 11:24 #1
Prøv at scanne din pc for virus og spyware... Hjælper det ikke så afinstallere din LAN forbindelse og reinstallere den igen
Avatar billede mjekc Nybegynder
11. juni 2004 - 11:34 #2
Jeg har prøvet at scanne for både virus og spyware og afinstalleret et par gange efterhånden. Men tak for svaret.
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
11. juni 2004 - 11:37 #3
Hvad hedder din LAN forbindelse?
Avatar billede mjekc Nybegynder
14. juni 2004 - 22:56 #4
Jeg har internet via NAL-net (Næsby Antennelaug). Netkortet er ganske almindeligt (Realtek RTL8139/810x Ethernet NIC). Der står bare Local Area Connection under netværksforbindelser. Var det det du mente mcpeterc?
Avatar billede mjekc Nybegynder
26. april 2006 - 18:49 #5
...