Avatar billede conni Nybegynder
07. juni 2004 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk tilbage til Fat32

Hej
Jeg har desværre fået min harddisk sat til NTFS og vil
gerne have den tilbage til FAT 32, da jeg nu har fundet ud af at de halve af min søns spil nu ikke virker, så derfor vil jeg nu forlade winxp home til fordel for win 98 - men
jeg kan ved gud ikke finde ud af hvordan man gør - har prøvet fdisk uden held og opstartsdisk fra win 98 uden held
findes der slet ingen løsning til at komme tilbage igen ????
Hilesn Connie
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2004 - 19:30 #1
Du kan prøve denne vejledning, den virker.
http://www.eksperten.dk/artikler/122
Ellers bruger du Killdisk først, link er i artiklen, derefter Fdisk og formatering.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2004 - 19:31 #2
NTFS er i Fdisk at betragte som Ikke-DOS eller NON-DOS partition, det er nok den du ikke har fået slettet.
Avatar billede conni Nybegynder
13. juni 2004 - 00:57 #3
Hej fromsej
Undskyld min lange kommentar til dit svar på mit spørgsmål, men min pc har været nede, så først nu har jeg haft mulighed for at få fat i dit svar. Jeg vil nu prøve den vejledning og vende tilbage - forhåbenligt snart, hvis da ikke maskinen går helt istå. Men foreløbig tak for din hjælp
Avatar billede fromsej Praktikant
13. juni 2004 - 01:00 #4
Helt i orden, du vender bare tilbage hvis du løber ind i problemer, så skal jeg nok diskutere det med den nørd der har skrevet artiklen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. juni 2004 - 09:11 #5
Nørd ? *GG*
Avatar billede conni Nybegynder
13. juni 2004 - 17:35 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2004 - 00:00 #7
Velbekomme, fik du løst det?
Avatar billede conni Nybegynder
15. juni 2004 - 15:31 #8
Ja nu har jeg fået min harddisk tilbage fra 10gb til 80gb. og igen i fat32
her bliver jeg nok et stykke tid inden jeg indlader mig på NTFS, FAT 32 kan da trodsalt formateres på gl. win 98 vilkår. Og starte med startdisketten fra win 98.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. juni 2004 - 16:37 #9
Jeg sværger også til Fat32, også pga. muligheden for DOS, samt mulighed for Virusscan.