Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 09:19 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Slette sider

Hej eksperter

Er der en nem måde i word2000 til at slette side(r) på. Uden man skal markere alt og slette.
F.eks. slette aktuel side, eller slette side 3,8,9.

vh thjoe
Avatar billede jkrons Professor
07. juni 2004 - 09:22 #1
Nej, en sådan funktion findes ikke. Den ville også være vanskelig at konstruere, for når du fx sletter side 3 i det sidste eksempel, er side 8 ikke længere side 8. Hvis nu side 3 ikke var helt fyldt op, kan side 8 nu stå på halvdelen af side 6 og halvdelen af side 7, og så fremdeles. Marker og slet, er nok den nemmeste løsning under alle omstændigheder.
Avatar billede zarthax Nybegynder
07. juni 2004 - 09:26 #2
Placer markøren i toppen af det pågældende dokument der skal slettes, tryk "SHIFT"+"PAGE DOWN", siden er nu markeret. Tryk så "INSERT" først derefter "DELETE". Så skulle resten af siderne ikke gerne rykke sig...
Det er den hurtigste måde jeg kan komme på...

//mandator//
Avatar billede zarthax Nybegynder
07. juni 2004 - 09:32 #3
Hmm... dér var jeg vist en lille smule for hurtig til at svare :( :(
Det er jeg ked af...
//mandator//
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 10:17 #4
Kan godt se det med at slette flere sider på en gang.
Men ville være ønskeligt med funktionen slet aktuelside.
Avatar billede jkrons Professor
07. juni 2004 - 10:40 #5
Ja, men problemet er, at en side ikke er en side. Word styres af printerdriveren, så hvis du skifter fra en printer til en anden, vil dine sideinddelinger kunne ændre sig.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 11:55 #6
Jo, det kan jeg godt følge dig i, men måske kunne funktionen være at den gik efter PageBreak.
Avatar billede jkrons Professor
07. juni 2004 - 12:26 #7
Ja, selvfølgerlig kunne MS lave funktionen på en eller anden måde, så når de ikke har gjort det, er det nok fordi, der ikke har været tilstrækkelig efterspørgsel.

Men du kan jo prøve at stille et forslag :-)

http://register.microsoft.com/mswish/suggestion.asp
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. juni 2004 - 13:02 #8
ok. Takker for deltagelsen.
Avatar billede jkrons Professor
07. juni 2004 - 13:22 #9
Velbekomme :-)