Avatar billede bierchen Nybegynder
02. juni 2004 - 17:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af konstant med typen date driller

Hej Når jeg i min klasse forsøger at oprette følgende konstant:

Const tidspunkt As Date = CDate("24-Apr-2004 21:51")

Så får jeg beskeden: Conversion from 'String' to 'Date' cannot occur in a constant expression.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2004 - 19:07 #1
CDate("...") og DateTime.Parse("...") opfattes ikke som konstanter og du
kan ikke bruge dem som Const.

Tja - hvad kan man sige
Avatar billede master_fatman Nybegynder
03. juni 2004 - 08:11 #2
"date driller" hvad er det for data type

hehe
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 22:20 #3
OK ?
Avatar billede bierchen Nybegynder
16. juni 2004 - 23:16 #4
Jeg skulle have brugt data typen i en klasse, hvor jeg havde en metode, der anvendte denne. f.eks:

Function metode(ByVal tekst As String, Optional ByVal Dato As Date = CDate("31.12.2004"))
End Function

Ovenstående metode giver følgende fejl: Conversion from 'String' to 'Date' cannot occur in a constant expression. Og da det er en optional, så skal der angives en værdi.

Men hvis dette ikke kan lade sig gøre, så er det jo også et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 23:20 #5
Det kan det ikke.

Men kan du ikke lade default værdi være Nothing og så teste på om argumentet
er Nothing og hvis så sætte til den dato ?
Avatar billede bierchen Nybegynder
17. juni 2004 - 00:55 #6
Det er ca. sådan jeg har løst det !! Takker for hjælpen.