Avatar billede sgt_bk Nybegynder
31. maj 2004 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel skriver ikke danske bogstaver korrekt

Hej,

Jeg har et excel regneark, hvori jeg henter og opdaterer eksterne data. Men pludselig er excel begyndt at skrive æ, ø og Ã¥ i stedet for æ, ø og i de celler hvor disse bogstaver indgår..

problemet viser sig ligeledes i visse tilføjede eksterne værktøjslinier i IE.

Både min Windows XP og Office 2003 pakke er på dansk, og jeg har kontrolleret at alle sprogindstillinger i Windows er sat til dansk, men problemet er der stadig.

håber der er en der har en løsning.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2004 - 17:57 #1
Jeg ved ikke om det kan have betydning, men når du har tjekket andre steder, så tjek også lige
Tools - options
fanebladet General
tryk på knappen web Options
Fanebladet encoding
Tjek den står på Western european - windows
Avatar billede sgt_bk Nybegynder
31. maj 2004 - 22:10 #2
Ja, den står også rigtigt...

Jeg har dog nu fundet fejlen selv - det viser sig at fejlen ligger i euroinvestors aktiekurs-tabeller, jeg har nu prøvet at hente data fra andre udbydere, hvor der ikke opstår den omtalte fejl - det er ligeledes i euroinvestors vøærktøjslinie i IE at den er gal..
Avatar billede sgt_bk Nybegynder
31. maj 2004 - 22:11 #3
Jeg lukker og slukker..