Avatar billede wood_elf Nybegynder
30. maj 2004 - 09:57 Der er 3 kommentarer

Hjælp til søgescript.!

Jeg har lige et par spørgsmål.

Google har jo over 4.000.000.000 hjemmesider de søger på, og jeg går ikke ud fra at de har addet alle de hjemmesider i deres database, for så ville de jo ikke kunne lave andet, men hvordan er det så de går ind og søger.

Og så et andet spørgsmål:
Jeg ved at Google har gjort sådan at hvis man f.eks. søger efter webbyen så finder den alle de sider den kan hvor der står webbyen enten på siden eller i navnet, og så har du gjort sådan at den side der er flest der linker til kommer til at være øverst, det vil sige at www.webbyen.dk  som der ligger øverst er den der er flest der linker til, nogen der ved hvordan man gør det.

Evt. en der kan lave et lille søge script, der kan de funktioner der.?

//Wood_elf
Avatar billede wood_elf Nybegynder
30. maj 2004 - 10:01 #1
Jeg lavede en lille fejl, jeg skrev; og så har du gjort sådan, i andet spørgsmål linje 3, der skulle have stået; og så har de gjort sådan.

Sig også lige til hvis der skal afsættes flere point.
Avatar billede tobby Nybegynder
30. maj 2004 - 18:25 #2
Google benytter deres egen søgeteknologi PageRank. PageRank benytter en ligning med 500 millioner variabler og 2 millarder forudsætninger så det vil nok være fjollet at forsøge at efterligne det....
Avatar billede netro Nybegynder
01. juni 2004 - 19:10 #3
Et lille søgescript, der kan det samme som Google? Jo, 2 sek...