Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
26. maj 2004 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php og frontpage

Har et stykke php som jeg gerne vil have ind på min side. Kan det gøre med frontpage og hvordan

på  forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. maj 2004 - 01:08 #1
Ja det er bare at klistre det ind. Men tænk på at filen skal være en .php fil.
Avatar billede Kengun Praktikant
26. maj 2004 - 07:00 #2
og så skal selvfølgelig din server kunne køre php ;)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 07:03 #3
I FrontPage har du 3 faneblade nederst i kodevinduet: Normal, HTML og Eksempel. Trykker du på fanebladet HTML, kan du skrive eller kopiere alt det kode ind, som du lyster. Det være sig PHP, ASP, JS .....
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. maj 2004 - 07:15 #4
Normal:
Her kan du ved forskellige valg i menuer og kommandoknapper indsætte tabeller, formatere tekst og indsætte alle mulige typografier. Det kan man kalde for WYSIWYG-delen af FrontPage, som er en WYSIWYG-editor (What You See Is What You Get).

HTML:
Her kan du egenhændigt skrive koden, hvis du mestrer det. Kan du skrive, kan du også sætte indhold fra udklipsholderen (hukommelsen) ind.

Eksempel:
Her kan du se hvordan resultatet af dit arbejde vil tage sig ud i Internet Explorer.

Det skal lige siges, at alt hvad der bliver lavet i FP ikke bare er i orden. Skriver du noget kode, kan FP automatisk rette i det, eftersom FP har nogle foruddefinerede regelsæt om, hvordan koden skal være. Eksempelvis kan den finde på at sætte basetarget="self" ind. Lige nøjagtigt den har jeg i starten haft meget bøvl med.

Et andet eksempel (i ASP, men kan sagtens forekomme i PHP også) er If-Then sætninger. Når FP støder på en If-Then, vil FP gerne afslutte med en End If, hvor den nu synes det skal være. Men man kan jo godt lægge flere If-Then sætninger ind i hinanden, og så kan det blive en gang rod at skulle rede ud bagefter.

Et lille råd: Lav din HTML i FP. Det er meget nemt at smide en tabel ind osv. Men når HTML-delen er overstået, og du skal i gang med PHP-scripting, ville jeg lukke FP og åbne dokumentet i Notepad. Her gemmes nøjagtigt hvad du skriver, der bliver ikke automatisk genereret noget kode, som FP kan finde på.
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. maj 2004 - 10:30 #5
Takker :o)
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
28. maj 2004 - 10:32 #6
jeg fandt ud af jeg havde lavet alting rigtigt, min host understøttede bare ikke php
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. maj 2004 - 11:18 #7
Ok, det var ikke det jeg udledte af dit spørgsmål. Selvfølgelig forudsætter det, at der er PHP inkluderet i dit abonnement. Held og lykke :o)