Avatar billede peder77 Nybegynder
25. maj 2004 - 19:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af side.

Hej Eksperter.

Sidder og planlægger at lave en ny side i dreamweaver.
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har før lavet sider opbygget i frames, og fornyelig lavede jeg en enkelt side opbygget i "tables". Jeg har aldrig rigtig arbejdet med layers men leget lidt med noget CSS og Layers som jo virker ret godt.
Hvad er fordelen ved at lave en side i tabels vs. layers?
Kan man i en af de to sige; når jeg trykker på denne knap skal tabel eller layer højreside skiftes med et eller andet. Altså som når siden er opbygget i frames, hvor man beder den indlæse et html doc i fx højre frame?
Giver spørgsmålet mening?
Håber i vil hjælpe til at gøre min forståelse af hjemmeside design bredere!?
/peter
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. maj 2004 - 13:30 #1
Hvad er fordelen ved at lave en side i tabels vs. layers?

Læs artikelen hos www.html.dk, der finder du alle de gode grunde:
http://www.html.dk/artikler/00043/

Kan man i en af de to sige; når jeg trykker på denne knap skal tabel eller layer højreside skiftes med et eller andet. Altså som når siden er opbygget i frames, hvor man beder den indlæse et html doc i fx højre frame?

Ja - du kan bruge en behavior i DW, som enten viser eller skjuler det pågældende layer.

:-) karsten_larsen
Avatar billede peder77 Nybegynder
26. maj 2004 - 20:17 #2
Tak for det link, der kan jeg jo finde alt hvad jeg søger.
:0)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. maj 2004 - 22:26 #3
takker for point

:-) karsten_larsen