Avatar billede geden10 Nybegynder
23. maj 2004 - 21:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Virtuel Hukommelse

Hej med jer Hjælp!
Jeg har et lille problem, min maskine låser efter nogel timer
så kommer der en besked på skrivebordet,
systemet mangler virtuel hukommelse, for af sikre af Windows (2000), kører korekt, skal du øge størelse på sidefilen,
til den virtuelle hukommelse, der er der et rødt kryds samt ok knap, min maskine har 512 md, min sidefil på C:\ er start 768 md,
max 1024, når jeg læser jobliste står cpu på 100 %, og når jeg så åbner går den ned på ca 40-60 %, der er ligesom om der nogle
programmer som står og arbejder selv om maskine står stille,
i følge aftale med halifax, sender jeg en logfil, som jeg håber
kan hjælpe.
på forhånd tak, geden 10

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:24:23, on 23-05-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\CTSvcCDA.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE
C:\WINNT\anvshell.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\WINNT\FVProtect.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\Netlauncher\netlauncher.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Hijack This\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\winnt\googletoolbar_en_2.0.95-big.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\winnt\googletoolbar_en_2.0.95-big.dll (file missing)
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMixer] C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE /t
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alogserv] C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Antivirus AV] C:\WINNT\FVProtect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Programmer\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [netlauncher2000] C:\Programmer\Netlauncher\netlauncher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmtrans.html
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\spamfighter\proxy\proxy.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37780.2934143519
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2004 - 21:39 #1
Hmm nu du lige er her:
http://www.eksperten.dk/spm/367621
Vil du ikke godt følge op på dine gamle spørgsmål?
Avatar billede geden10 Nybegynder
23. maj 2004 - 21:43 #2
Hej Bertie, sorry.

geden 10
Avatar billede geden10 Nybegynder
23. maj 2004 - 22:38 #3
Hej igen. kan det også være det som gøre af når jeg er på nettet, og skal
slukke ned, så virker det ikke (afbryde forbindelse når den ikke længere er nødvendigt)
flueben er hakket af ??

geden 10
Avatar billede halifax Nybegynder
24. maj 2004 - 01:44 #4
Ref. til opr. spm. om Virtuel hokommelse
http://www.eksperten.dk/spm/500512
Avatar billede geden10 Nybegynder
25. maj 2004 - 14:53 #5
hallo er der ikke nogen som kan hjælpe mig,
se mit indlæg fra den 23.5.2004.
Avatar billede stefan_v Nybegynder
25. maj 2004 - 14:54 #6
--> bertie & geden10
tjek lige http://www.eksperten.dk/spm/367621, én gang til...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. maj 2004 - 02:07 #7
Hej geden10

Den var lusket den log. Der ligger en frygtelig godt gemt Netsky virus i den, og derfor du har de problemer der.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her:  http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\winnt\googletoolbar_en_2.0.95-big.dll (file missing)

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\winnt\googletoolbar_en_2.0.95-big.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [Norton Antivirus AV] C:\WINNT\FVProtect.exe

-------------------------------------------------------------------
Dem her kan du også med fordel fixe. De forsvinder ikke, kun fra run, og her ligger de bare og sluger dine kræfter:

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
-------------------------------------------------------------------

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand søg og slet:
C:\WINNT\FVProtect.exe>> FVProtect.exe

Genstart.

Hent og kør også dette prg. som kan finde og fjerne evt. flere Netsky virus fra din computer. http://vil.nai.com/vil/stinger/

Genstart, og så en ny log herind til tjek.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2004 - 14:33 #8
Hej geden10 - Der gik nogle dage før en ekspert kom forbi dit spørgsmål. Godt at Anette (aovergaard - en af kræfterne bag www.spywarefri.dk ) nu tager hånd om din log. Keep on the good work, aovergaard, sammen med perhaps, fromsej m.fl. Vi andre kan næsten ikke støtte jer nok i jeres bekæmpelse af spy og virus.
Avatar billede geden10 Nybegynder
26. maj 2004 - 20:45 #9
Hej aovergaard, tak for dit svar,
jeg har et lille problem, jeg har Windows 2000, men den måde du har vist,
hvordan man deaktiverer systemgendannelse, viker ikke på Win 2000,
højre klik på denne computer på skrivebordet, egenskaber, men så mangler det felt
Ydeevne, hvis jeg trykker på advanceret kommer jeg til indstillinger for ydeevne,
går jeg videre kommer jeg til sidefil ???, hvad skal jeg gøre.

Geden 10.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. maj 2004 - 21:37 #10
Du har læst fremgangsmåden for WinME. Mon ikke den er ens for XP og 2000. Se igen - om XP.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. maj 2004 - 00:43 #11
Det må du meget undskylde. Der er ikke systemgendannelse i Win 2K så det kan du slet ikke gøre. Det var en fejl fra min side.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. maj 2004 - 02:51 #12
Du skal stadig følge resten af anvisningen geden10 det er kun det med systemgendannelsen du lige skal se bort fra, fordi det ikke findes i den version af Windows. Og når du så har fulgt vejledningen, så skal du komme tilbage med en ny log, så jeg kan se om det hele er væk.

Halifax-> Mange tak for de pæne ord. Vi bryder os ikke om alt det snavs som der er kommet til, og slet ikke alle de nye ting, som er så svære at få bugt med. Der er slet ikke tid til at sove mere. *S*
Avatar billede geden10 Nybegynder
27. maj 2004 - 19:21 #13
Hej aovergaard, uha der var mange 745 filer med virus, er slettet, der var så 3 filer
virus med som var slettet og ikke kunnde repaires, ???
her er så min nye log, hvordan skal min sidefil se ud, min computer har 512 md,
start 768 md, max 1536 md, er det ok, jeg er meget spændt på om alt er slettet,
på forhånd tak.
Geden 10.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:18:03, on 27-05-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\CTSvcCDA.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE
C:\WINNT\anvshell.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\Netlauncher\netlauncher.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Hijack This\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMixer] C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE /t
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alogserv] C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Programmer\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [netlauncher2000] C:\Programmer\Netlauncher\netlauncher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmtrans.html
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\spamfighter\proxy\proxy.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37780.2934143519
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede geden10 Nybegynder
27. maj 2004 - 19:24 #14
Hej aovergaard, jeg glemet af spørge, min automatiske afbrydelse  af forbindelse på nettet,
virker ikke, hvad kan jeg gøre, feltet er markeret ??????

Geden 10
Avatar billede geden10 Nybegynder
27. maj 2004 - 19:39 #15
Hej aovergaard, her er så navent på 3 virus filer som er infected,
c:\winnt<zip1.tmp<zip1.tmp, som singer ikke kan slettet.
found the w32/netsky.P@mm!zip virus !!!!!!!,
der er 3 filer, med Zip 1 - Zip 2 - Zip 3,
denne besked får jeg, når jeg har kørt det nye virusscannerprogram (stinger)
skal jeg slettet dem direkte i windows eller hvad,
Geden 10
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. maj 2004 - 19:45 #16
Hej Geden 10

Du skal lige tømme dine tmp filer. Du får herunder vores pakkeløsning, hvor der også ligger et prg. som kan tømme din temp,history, cookies mm. De filer der skal du bare have slettet. Nu skal du endelig spørge hvis der er noget du er i tvivl om, så skal jeg prøve at hjælpe dig.

Søg på de filer der i fejlsikret tilstand og sørg for at få dem slettet.

Men resten af din log, det ser godt ud nu. Det ser heldigvis ud til at du har fået det hele med.

Din log er nu helt ren.

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Ønsker du ikke mange små prg. så kan du i stedet købe et prg. som Spy Sweeper. Den ligger også i pakken, hvor du kan læse lidt mere. Der ligger også et link til dansk manual. Vælger du at købe Spy Sweeper, så er det eneste andet du har brug for, et cookie remover program.

Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det med din automatiske afbrydelse af forbindelsen på nettet ved jeg ikke rigtig hvordan du får igen. Prøv at gå i Internetindstillinger, fanebladet forbindelse, og se om der ligger noget her du kan aktivere, måske er der også noget avanceret herinde når du har modem, som du lige skal have fluet af.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. maj 2004 - 19:47 #17
Men selvom selv din log er ren, så skal vi jo have de sidste tre filer væk. Vend endelig tilbage og fortæl om du får dem kvalt.
Avatar billede geden10 Nybegynder
28. maj 2004 - 19:34 #18
Hej aovergaard, så er de 3 virus filer, væk, og je har hentet jeres lille pakke,
computeren  er ren nu, du skal have mange tak for få alt den hjælp du har givet mig.

Venlig hisen
Geden 10
Avatar billede geden10 Nybegynder
28. maj 2004 - 19:35 #19
Hej halifax, min computer er virus fri nu, mange tak for henvisningen.
geden 10.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. maj 2004 - 00:38 #20
Jammen... , sådan skal det være.  Det crew fra Spywarefri hjælper godt. Vil du belønne med mere end point og din pæne "tak" kan det gøres ved at tildele karma.
Klik på brugernavnet og vælg "Giv karma".
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. maj 2004 - 04:18 #21
Hej geden 10

Velbekommen. Og det var dejligt at du slap af med alt det skidt der. Også godt at du har hentet den pakke, den hjælper dig bare rigtig godt på vejen frem, til sikker surfing.