Avatar billede geden10 Nybegynder
20. maj 2004 - 13:10 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Virtuel Hukommelse

Hej med jer.

Jeg har et problem, jeg får nogle beskeder med at der ikke er mere
virtuel hukommelse, og så låser maskine, og jeg skal starte forfra, min maskine har 512 mb, min hukommelse står som
størrelse ved start 368 md
maksimal er 768 ram,
hvad kan det skylles, hvan kan jeg gøre,
på forhånd tak.

Michael.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2004 - 14:02 #1
Du skriver desværre ikke den nøjagtige besked, du får. Gør det svært at søge det rigtige.
Her er en oversigt fra MS Knowledgebase vedr. pagefile.sys i Win2000. Find der passer til din fejlmeddelelse.
http://support.microsoft.com/search/default.aspx?InCC_hdn=true&QuerySource=gASr_Query&Catalog=LCID%3D1033%26CDID%3DEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3DON&Product=win2000&Queryc=pagefile.sys&Query=pagefile.sys&KeywordType=ALL&maxResults=25&Titles=false&numDays=&InCC=on
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. maj 2004 - 14:20 #2
fjern sidefilen..?
Avatar billede peet-49 Novice
20. maj 2004 - 14:58 #3
Start skal stå til 768 og slut til 1024
Avatar billede geden10 Nybegynder
20. maj 2004 - 19:35 #4
Hej bartfreak.
hvis jeg fjener sidefilen hvad så, skal jeg bare skrive 0 i begge felter eller ?
Avatar billede geden10 Nybegynder
20. maj 2004 - 19:36 #5
Hej peet49.

Jeg har prøvet og sætte dem til start 766 slut til 1366, det hjælp ikke ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. maj 2004 - 19:49 #6
du skal bare trykke på ingen side fil, så er det dine ram der laver arbejdet.
har du Nero, el. lign. så prøv at teste dine drevhastigheder.
Avatar billede geden10 Nybegynder
20. maj 2004 - 20:37 #7
Hej Halifax.

Afvis.
Avatar billede geden10 Nybegynder
20. maj 2004 - 20:38 #8
Hej Peet49.

Det virker ikke,

afvis
Avatar billede geden10 Nybegynder
20. maj 2004 - 20:40 #9
Sorry Hej Pete49

Jeg har ændre til  start 768 og slut 1024, så får vo se.

Michael
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. maj 2004 - 20:42 #10
hvor mange ram har du i maskinen..?
Avatar billede peet-49 Novice
20. maj 2004 - 20:43 #11
512MB skrev han
Avatar billede bartfreak Nybegynder
20. maj 2004 - 20:48 #12
okay..så prøv dette trisk..?

Har du har Nero, så prøv at checke hastigheden, i filer/indstilliger/cachegem/test drevhastigheder.
Hvis dit ide-kabel er 40 pins, vil det nedsætte hastigheden. Køb evt. et nyt og søg for at det er 133ata, 80 pins.
check din dma.. fordi, når pcén går ned, kan xp finde på at sætte hastigheden på drevet ned, for at forhindre fejl igen, efter 6 crc fejl, el. lign. er du nede på pio. Løsninger er at slette dine ide kannaler i enhedshåndtering under ide ata/atapi controller  >> http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/IDE-DMA.mspx
Det er en god ide, at hente en ny ide driver, før du sletter. Og jeg vil andbefale at man installere den nye driver først, for at se om det hjælper på problemet.
Tit er der tools der fortæller hvilken hastighed hdén kan kører m.m..

check med Nero igen, og se om der er en forskel..?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. maj 2004 - 21:13 #13
Kunne du gøre den ulejlighed og skrive ordlyden af fejlbeskederne, der opstår?
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. maj 2004 - 13:56 #14
Hej bartfreak.
Jeg har kørt test i NERO, 1 gang Hastighed på C:\ 49479, 2 gang 51754, 3 gang 51678,
skal det være så forskeligt, hvor ser jeg i Nero ide-kabel ??? 40 pins eller ??
På forhånd Tak.
jeg har ikke haft problemer i dag med virtuel hukommelse i dag, står på start 768 mdslut 1024 md
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. maj 2004 - 15:53 #15
Hej halifax. her er beskeden som kommer på skrivebord i en kasse, med rødt X
systemet mangler virtuel hukommelse, for af sikre at windows (2000) kører
korekt, skal du øge størrelse på sidefilen til den virtuelle hukommelse, tryk ok.
er sat til 768 md og slut 1024 md, men den er kommet op flere gange i dag, og så
låser maskine, jeg var inde og se på windows joblise da det gik galt, og CPU var på 100 %, jeg håber du kan klarer det, på forhånd tak. min pc har 512 md.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 15:54 #16
det kan man ikke se i Nero, men hastigheden er vist udemærket.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 15:55 #17
du har checket for vira m.m..??
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. maj 2004 - 15:55 #18
Hej Peet49.
så gik maskine ned igen, efter jeg havde rettet til start 768 md og slut 1024 md ???
det er når maskine har stået tændt nogel timer, er der nogle programmer som står og
kører selvom vi ikke bruger den ?????
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. maj 2004 - 15:58 #20
Hej bartfreak, undskyld vira, hvad er det, vi har kørt diverse antivirusprogrammer
og der kan vi ikke se noget,
Avatar billede bartfreak Nybegynder
21. maj 2004 - 16:01 #21
vira = virus i flertal.
Avatar billede geden10 Nybegynder
21. maj 2004 - 21:37 #22
Hej halifax
har du et fået min besked eller ?????
Avatar billede halifax Nybegynder
22. maj 2004 - 02:33 #23
Noget kunne tyde på at "nogle programmer står og kører selvom vi ikke bruger den" samt at cpu forbrug viser 100% i Joblisten. Det kan være noget virus (som jeres virusprogram ikke fanger) eller en trojan (bagdørsprogram).

Vil foreslå at installere HiJackThis og lave en logfil, som du kopierer herind, eller måske bedre kopier den i et nyt sprørgsmål under kategorien Virus.
HijackThis kan downloades herfra - klik på Spybot/HijackThis i venstre side
http://www.arlet.dk/
Avatar billede geden10 Nybegynder
22. maj 2004 - 18:27 #24
Hej halifax.
så er det gjort, jeg håber af dette kan hjælpe så vi kan rettet fejlen ???

Michael.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:25:27, on 22-05-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\CTSvcCDA.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE
C:\WINNT\anvshell.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\WINNT\FVProtect.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\Programmer\Netlauncher\netlauncher.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\Hijack This\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.tdconline.dk/msie_google.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.tdconline.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = <local>
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\winnt\googletoolbar_en_2.0.95-big.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\winnt\googletoolbar_en_2.0.95-big.dll (file missing)
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMixer] C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE /t
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alogserv] C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Antivirus AV] C:\WINNT\FVProtect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Programmer\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [netlauncher2000] C:\Programmer\Netlauncher\netlauncher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page - res://c:\winnt\GoogleToolbar_en_2.0.95-big.dll/cmtrans.html
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\spamfighter\proxy\proxy.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {0A7F4407-A1C8-496A-9670-F13370CAAACC} (SysReg_DK Control) - http://81.19.245.211/system/SysREG_DK.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37780.2934143519
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede halifax Nybegynder
23. maj 2004 - 00:48 #25
gedan10 - Det er rigtigt, det du har gjort med log'en. Desv. er jeg ikke HiJackThis ekspert - og det kan være tvivlsomt om nogen kommer forbi i det her spørgsmål.

Bedst du opretter et nyt under Sikkerhed -> Virus. Læg log'en derind og skriv også en ref. til dette spørgsmål.
Avatar billede geden10 Nybegynder
23. maj 2004 - 22:11 #26
hej halifax, så er den sendt til sikkerhed - virus,

mange tak for hjælpen.

geden 10
Avatar billede halifax Nybegynder
24. maj 2004 - 01:40 #27
Beklager ikke at kunne hjælpe, men håber det lykkes for dig den anden vej rundt. Måske du lige kunne lægge et link til dit ny spørgsmål.
Der sker næppe mere i dette spørgsmål og det bør lukkes.
Opret selv en svar og akcepter dit eget svar.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. maj 2004 - 01:45 #28
Problemstillingen kører videre i denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/501614

geden10 - Fandt disse link, så du behøver ikke skrive dem.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. maj 2004 - 01:52 #29
tak for hjælpen ellers..O?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:02 #30
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2004 - 00:38 #31
bartbreak - *LOL* Igen dit "standardsvar". Her er bare ingen svar at acceptere.

geden10 - Du fik dit virus problem løst med HiJackThis i et andet spørgsmål. Fint, fint..

Luk dette spørgsmål sådan: opret selv et svar, markér eget navn og klik på Accepter.
Avatar billede geden10 Nybegynder
16. juni 2005 - 18:27 #32
ok