Avatar billede hechrist Nybegynder
19. maj 2004 - 16:48 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Link til celler i et andet ark

Har en masse 'reporter' i excel.
Vil lave en report oversigt, hvor man indsætter et link til reporterne, og hvor man desuden får nogle få vigtige data med.

Hvordan genbruger man referencen til dokumentet(hyperlink)i de celler som man vil hente værdierne over i??

f.eks. ='[Report.xls]sheet1'$C$3 hvor report.xls kommer
fra en anden celle med hyperlink til reporten.

har prøvet ='[T(C4)]sheet1'$C$3 og mange andre uden held

??????????
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2004 - 16:52 #1
Se på funktionen LOPSLAG.
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2004 - 16:54 #2
Eksemnpel:

=LOPSLAG(A2;Varer;2;FALSK)

A2 er den celle hvori du indtaster en unik værdi for de data du vil hente. Varer er det navngivne område der indeholder de data du vil hente. 2 er den kolonne der indeholder data og FALSK betyder, ar der ikke findes andre værdier med det samme unikke indeks.
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2004 - 20:20 #3
Mugs-> Jeg mener ikke at du kan bruge LOPSLAG, når data ligger i en anden fil.

Faktisk er ovenstående noget, der har været drøftet tit - altså det med at hente filnavne/adresser til andre ark fra celler, og så vidt jeg ved er funktionen INDIREKTE(), den eneste vej frem. Og den kræver at det/de andre ark, er åbne for at det virker.

Dynamiske referencer til lukkede ark er simpelhen ikke understøttet i XL som jeg ser det.
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2004 - 20:26 #4
Hej jkrons.
Jeg forstår sådan, at navnene på rapporterne ligger i et andet ark, og ikke i en anden fil. Som overskriften lyder:

Link til celler i et andet ark.
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2004 - 21:19 #5
mugs-> Du har måske ret, jeg opfattede det som om det lå i en anden mappe, siden mappenavnet skulle med.
Avatar billede hechrist Nybegynder
20. maj 2004 - 11:08 #6
Øhh - ok jeg prøver om jeg kan ryde op i misforståelserne.

Haves ca 350 'raporter' i xls format.

Vil lave en "Raport oversigt" der f.eks. i kollonne D har en hyperlink til 'raporterne'.

I kol. A, B & C skulle ligge nogle data fra den raport som hyperlinket peger på.
Derfor ville jeg gerne i A, B & C gerne kunne genbruge samme funktion.
Men at skrive ='[Report_nr_XXX.xls]sheet1'$G$14 o.s.v. for hver eneste celler gør ikke arbejdet mindre.
Så når nu man har hyperlinken i celle D kan man så ikke genbruge navnet på den fil som linken peger på i celle ABC som så skal pege på en celle i den fil.
Altså ='[Celle_D]sheet1'$G$14

Håber det var en hjælp
Avatar billede mugs Novice
20. maj 2004 - 11:11 #7
Det mener jeg også du kan ved hjælp af et LOPSLAG. Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende et eksemple.
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 11:14 #8
mugs-> kan du ikke sende det til mig også, for jeg kan ikke få det til at virke, når de mapper, der skal slås op i, ikke er åbne.

kronsell@adslhome.dk
Avatar billede mugs Novice
20. maj 2004 - 11:17 #9
Jo. Men mit eksempel er et almindeligt LOPSLAG der fordrer, at arket med data er åbent. Men måske hechrist kan tydeliggøre, om arket med rapporterne er i samme regneark.
Avatar billede hechrist Nybegynder
20. maj 2004 - 11:39 #10
De 350 raporter ligger som 350 excel filer.

Derfor ville jeg lave en oversigt og en nem måde at finde den rigtige raport (fil).

hch@e-box.dk
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 12:45 #11
mugs-> Tak for det tilsendte. Den er jeg med på, men som nævnt virker det ikke, med mindre de andre ark er i samme mappe.
Avatar billede faithless Praktikant
20. maj 2004 - 13:59 #12
Tror du bliver nød til at bruge hyperlink til at henvise til filen og import af ekstern data for det data du vil vise i oversigten.
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2004 - 14:03 #13
Som, jeg tidligere nævnte er jeg enig med faithless i at den simple løsning, du ønsker ikek kan lade sig gøre, men måske kan du lave en databaseforespørgsel til hvert af dine 350 ark. Og i så fald er det nok nemmere at skrive formlerne manuelt, som du oprindeligt var inde på
Avatar billede hechrist Nybegynder
20. maj 2004 - 21:04 #14
Æv

Nå men tak for hjælpen alligevel
Avatar billede hechrist Nybegynder
20. maj 2004 - 21:41 #15
jkrons - alle filer er i samme mappe.

mugs - send venligst eksempel
Avatar billede mugs Novice
20. maj 2004 - 21:43 #16
Eksemnpel sendt, men det er et normalt LOPSLAG der ikke fungerer til andre filer.