Avatar billede kagemand_klaus Nybegynder
17. maj 2004 - 11:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

til nogle der har læst "Hobbitten"

Er nogle der kan give et kort referat af J.R.R. Tolkiens "Hobbitten"? skal kun bruge fra starten af, og til de kommer til "det ensomme bjerg"
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 11:38 #1
En masse dværge kommer til Bilbos hus. Han byder dem ind og bespiser dem. Gandalf kommer. De viser Bilbo kortet. Dværgene vil ikke have Bilbo med. Gandalf overbeviser dem. Dværgene drager afsted. Gandalf og Bilbo drager afsted. De kommer til en skov. Her møder de trolde (de trolde der går igen i LOTR). Bilbo redder dværgene. De møder nogle edderkopper. Bilbo redder dem igen. De komer også til en flod, hvis vand er som sovemiddel. Bilbo redder dem igen. De tages til fange af nogle mennesker. Bilbo redder dem ved at putte dem i nogle tønder. De flygter til Søby (Laketown). De rejser videre fra Søby til Det Ensomme Bjerg.
Avatar billede popsy Novice
17. maj 2004 - 11:41 #2
Iøvrigt en del af bogen der SKAL læses, specielt Bilbos modvilje mod at drage afsted, synes jeg er totalt griner, og giver egentlig en lidt bedre forståelse for hvad Hobitter er for nogen væsener :D
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 12:13 #3
popsy >>
Jeps

kagemand_klaus >>
Jeg vil anbefale dig at læse den, den er virkelig god (og ret sjov :-D)
Avatar billede therevelation Nybegynder
17. maj 2004 - 12:37 #4
må give jer begge ret....dem som forud for at have set/læst ringenes herre har læst hobbitten...tager en ekstra oplevelse med i bagagen :D
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 12:39 #5
Jeg læste Hobitten efter at have læst LOTR 1+2+3 (som jeg læste efter Film 1, men før Film 2

Lidt sær rækkefølge...
Avatar billede popsy Novice
17. maj 2004 - 14:22 #6
samme her, men så havde jeg jo en god grund til at starte forfra på de andre ;)
Avatar billede kagemand_klaus Nybegynder
17. maj 2004 - 14:37 #7
hvad hedder den store skov de "drager" igennem.. Den der er ehlt mørk inden i?
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 14:37 #8
Mener den hedder noget med dunkel...
Avatar billede kagemand_klaus Nybegynder
17. maj 2004 - 14:41 #9
ja! dunkelskoven! tak!
vil gerne sige at jeg har læst bogen, og syntes som jer at den er for fed! det er bare et stykke tid siden, og skal bruge oplysningerne i en opgave! kom med et svar..
Avatar billede kagemand_klaus Nybegynder
17. maj 2004 - 14:46 #10
bliv ikke sur hvis jeg ikke acceptere et svar lige med det samme..
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 14:49 #11
ehm... okay :-)
Avatar billede kagemand_klaus Nybegynder
17. maj 2004 - 15:00 #12
lige et lille spørgsmål mere: Det sværd han finder, hvor/hvornår er det?
Avatar billede kagemand_klaus Nybegynder
17. maj 2004 - 15:01 #13
altså før eller efter han finder ringen?
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 15:18 #14
Er ikke helt sikker...

Enten får han det i starten, af gandalf, eller også finder han det i grotten... mener jeg...
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 16:39 #15
Det kan da lige nævnes, at Bilbo tages med pga. hans evner som TYV!
Avatar billede mads.peder Nybegynder
17. maj 2004 - 18:34 #16
Det er desuden elvere der tager dværgene til fange kære exp, ikke mennesker, og en af dværgene,Dain, er i familie med Gimli (derfor bryder Gimli sig ikke om elvere, det er der dog nu ingen dværge der går) :-)
Avatar billede exp Juniormester
17. maj 2004 - 19:31 #17
load excuse.mod /bin/mods /q

Det er lang tid siden jeg har læst den...

unload excuse.mod

_