Avatar billede larschristiansen Nybegynder
04. maj 2004 - 16:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt Bundkort men hvilket

Har besluttet at købe et nyt Bundkort der gerne skulle kunne bruge mine nuværende Ram og Prosesser og Grafikkort
CPU:  Intel Pentium 4A 2656 ( 5x 531 )
Ram:  PC 3200 DDR SDRAM
Grafikkort: Saphire Radeon 9600 Fireblade 128
--------------------------------------------------------------
Det må gerne være minimumskrav de dele jeg har i forvejen så jeg evt. har mulighed for at sætte kraftigere ting i med tiden.
Kortet skal gerne være et der er godt til spil ( krævende spil )
Pris er ikke det afgørende da jeg hellere vil bruge lidt ekstra og dermed få et Kort jeg bliver tilfreds med.
I må evt. gerne foreslå et Kabinet der til ( Ikke for Poppet )
Håber i kan gi lidt råd og ide til hvad jeg skal vælge.
På forhånd tak.
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 16:30 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37168

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37170

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39457 -->indeholde ny teknologi som OTES bl.a.. Generelt et super kort. Skal nævnes dette ikke har paraell og seriel porte

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=75324 --> har selv dette og kan 100% stå indenfor det
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 16:32 #2
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
04. maj 2004 - 16:46 #3
Abit IC7Max 3 har jeg læst om og har forstået det skulle være rigtigt godt.
Hvad er OTES
Og hvad er det lige man bruger paraell og seriel porte til idag.
Det kort du IRD selv har holdt op mod Max 3 eren hvad er så forskellen i ydelse
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 16:49 #4
paraell, seriel  er til printer og den slags.
OTES er en blæser som kæler dine transistore som er noget der bliver ret varme, og især hvis man clocker.

Forskellen er ikke ret stor, og det er begge super gode kort, men en smule dyre for de fleste.
Ville ha taget MAX 3, men kunne ikke undvære de porte.

Dette kan dog ændres ved at indsætte kort der har disse ting
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
04. maj 2004 - 17:02 #5
Lidt dyre ja, men ikke når man ser på hvor meget en komplet Com står i med alt man nu ellers investere i.
------------------------------------
Bruger selv USB til printeren og alt andet når man ser bort fra Skærm og netkort.
og der bliver vel ikke længere lavet hardware mere der bruger  paraell og seriel porte. Da de vel er langsommere.
Så for mig kunne det vel være mest fornuftigt at vælge Max 3eren
Avatar billede ird Praktikant
04. maj 2004 - 17:03 #6
Helt sikkert et super valg!
Fik også ultimate price hos hardwaretidende
Avatar billede ird Praktikant
08. maj 2004 - 19:05 #7
fik du svar nok+
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
21. maj 2004 - 20:16 #8
Ja jeg har nu købt max 3eren og tror også selv ,jeg bliver glad for det.