Avatar billede pulsar Nybegynder
04. maj 2004 - 16:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mappe struktur

Jeg har en applikation hvor brugeren skal vælge en mappe, blandt alle mapper på disken. (incl shares)

Applikationen bliver eksekveret på klienten.

Men der skal være serverens mappe-struktur, og ikke klienten, som der skal vælges en mappe fra.

Hvordan løses det smartest?

Jeg kan naturligvis løbe samtlige mappe igennem på servere, og retunerer resultatet til klienten, som på den måde kan vælge en mappe.

Men kan det løses anderledes?
Avatar billede pulsar Nybegynder
04. maj 2004 - 16:07 #1
Fokus skal være på performance.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. maj 2004 - 15:54 #2
Jeg ville nok starte med bare at vise brugeren indholdet af rodmappen, når brugeren så vælger en undermappe, vil det ikke tage lang tid at hente informationer om de mapper der ligger i den valgte mappe - selvfølgelig afhængig af om informationerne skal hentes via en webservice, remoting, TCP eller UDP... det vil i hvert fald give en hurtigere "opstartstid" når man skal starte med at vælge mappe, og jeg vil ikke tro, at man kommer til at kunne mærke at klienten hele tiden skal kontakte serveren for at få at vide hvilke undermapper der er.

Har selv lavet en del hjemmesider med produktkataloger, hvor man i administrationen kan få en oversigt over produkterne vist i en træstruktur. Det eneste der er med når siden hentes, er hovedkategorierne. Når brugeren så klikker på en hovedkategori, hentes underkategorier og produkter direkte fra serveren vha JScript og indsætte dynamisk i dokumentet vha DHTML. Det er selvfølgelig kun de nødvendige informationer der hentes, ikke noget med en masse HTML eller andet - det indsættes på klienten. Det kører i hvert fald kanon - det tager omkring 1 sekund at hente og få indsat informationerne i dokumentet. Og det er selvfølgelig kun første gang brugeren vil ha' informationerne de hentes fra serveren - næste gang ligger de stadig i dokumentet.

Men prøv dig lidt frem, eller skriv noget mere om hvordan du kommunikerer med serveren...