Avatar billede anjep Nybegynder
03. maj 2004 - 14:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af MS access database

Hej Alle,

Jeg har en base, hvor jeg skal have opdateret et par enkelte form + lidt andet.

Derfor har jeg valgt ikke at skulle ligge hele basen ud på nettet hvor folk skal hente den, man kun exporteret de forms som skal opdateres....da det hele vil komme til at fylde for meget.

Dog sker der det at M$access oversætter min VBA kode, hvis den ikke lige kan finde referance til nogle af mine subforms.

Er der nogen som har en work around på dette, eller har en anden måde man kan opdaterer sine forms.

Et eksempel kunne være at jeg har noget kode som hedder me.etfelt, det oversætter den til etfelt, og så er det jo klart at lorten ikke vil virke.

mine opdateringer fylder omkring 1mb, men hvis jeg skal lave en skrabet kopi af basen, for at den har alle oplysninger kommer den til at fylde 25mb, og det bliver for tungt at arbejde med.

Jeg håber jeg har forklaret det rigtigt, eller må i sige til...

/Anjep
03. maj 2004 - 15:13 #1
Jeg er ikke helt med på hvad du mener? :o)

Du har en række brugere, som benytter en Access-applikation. Du har lavet ændringer i denne applikation, men ønsker ikke at kopiere hele filen ud til brugerne fordi det fylder for meget!?

Hvordan er databasen bygget op? Har brugeren ikke en frontend og en backend? (backend = tabeller, frontend = resten)
Eller arbejder alle brugere på samme .mdb på nettet?
Uanset hvad, så forstår jeg ikke at databasen bliver for stor? Den bliver jo ikke større af, at du kopiere hele filen frem for at eksportere visse objekter?

Har du komprimeret databasen?
Avatar billede anjep Nybegynder
03. maj 2004 - 15:27 #2
Hej,

Ja, jeg har en række brugere, men de kører i selvstændige version, da det ikke køre på samme netværk.

Selve basen uden data, altså kun ren vba kode og tabel definationer fylder ca. 15 mb.

Men det er stadig for meget synes jeg, da de ændringer jeg har kun fylder 1 mb,

Ja, jeg har komprimeret.
Avatar billede jorgen_c Nybegynder
03. maj 2004 - 17:29 #3
Hvis Acces oversætter din kode underligt, kan det måske skyldes autokorrektur
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
28. juni 2004 - 22:42 #4
Hejsa,

Ved at lade VB åbne den base du ønsker at opdatere og derefter exportere de elementer du ønsker, opnår du det ønskede.

:-)

Bjørn
Avatar billede anjep Nybegynder
28. juni 2004 - 23:11 #5
>>bjorn_jeppesen: Ihhh det virkede!!! hvis du poster det som et svar kan du jo få nogle point ;-)
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
28. juni 2004 - 23:35 #6
Hubba