Avatar billede knaasfis Nybegynder
29. april 2004 - 11:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

AGP-problemer

Har lige investret i et ASrock bundkort, kører upåklageligt indtil fornylig. Ved opstart kommer der ingen forbindelse til skærmen, selvom computeren starter fint op. Har forsøge med andre grafik-kort og skærme. De enkelte hardware-dele er også testet uden problemer, så jeg vil lige høre om det så ikke "må" skyldes en defekt AGP-port ???
Avatar billede and_ Nybegynder
29. april 2004 - 11:07 #1
lyder sandsynligt..... har du prøvet at opgradere firmwaren i bundkortet?
Avatar billede knaasfis Nybegynder
29. april 2004 - 11:12 #2
nej, men jeg har lidt svært ved at se hvordan jeg overhovedet kan bruge computeren, når jeg bare har en sort skærm, og den fungerede fint i ca 1. mdr. inden det gik i sort...
Avatar billede and_ Nybegynder
29. april 2004 - 11:13 #3
Hvad har du "pillet" ved siden den gik ad h.... til?

har du indsat noget i maskinen? skiftet? fjernet noget?
Avatar billede knaasfis Nybegynder
29. april 2004 - 11:22 #4
den er blevet flyttet lidt med, men slet ikke noget den skulle kunne retfærdiggøre et nedbrud, og nej kabinettet har slet ikke være åbnet, og jeg har forsøgt at "vrikke" lidt med de enkelte dele. Jeg vil bare sikre mig at det ikke kunne være et eller andet banalt inden jeg sender bundkortet retur.
Avatar billede and_ Nybegynder
29. april 2004 - 11:26 #5
Det jeg ville frem til, var hvis du havde pillet i bundkortet, så en evt. statiskt gnist har "fried" en af komponenterne.....

har du evt. tabt den?

Er den overclocket? for den også sagtens være cpuen der er stået af?
er det amd eller intel?

Har du mulighed for at teste maskinen med et pci-grafikkort?
Kan du høre selvom at skærmen er sort at maskinen starter helt op?

Prøv at fjerne alle kabler nede på bundkortet (med dette mener jeg, ide, floppy osv. ) det eneste der skal være tilkoblet er strømmen....
Avatar billede knaasfis Nybegynder
29. april 2004 - 11:37 #6
jeg er ved at undersøge muligheden for at prøve et PCI-grafikkort. Nej den er ikke overclocket og det er en amd.

Jeg har forsøgt at fjerne "alt"

Computeren starter op, der kommer lys i drevene, men jeg har svært ved at høre om den booter helt, umiddelbart tror jeg ikke den gør det, men det er sgu svært at høre.

Det eneste jeg ikke har tjekket eksternt er processoren, kan det være den??
Avatar billede and_ Nybegynder
29. april 2004 - 11:43 #7
du kan også risikere at computeren ikke vil starte op, hvis et ide-kabel vender forkert. Der vil stadig komme lys i drevene, men så heller ikke mere...

Det er derfor jeg vil have udelukket dette, ved at fjerne alle kabler fra bundkortet...

Det eneste der skal være tilsluttet er: ATX power alle andre kabler skal være fjernet... (ram osv. skal selvfølgelig stadig sidde i...)
Avatar billede knaasfis Nybegynder
29. april 2004 - 12:19 #8
jeg undersøger det, men tvivler, for det var mens jeg arbejde med computeren, at den gik i sort.
Avatar billede knaasfis Nybegynder
03. maj 2004 - 14:12 #9
så er alt undersøgt, et pci-kort kunne heller ikke få gang i systemet, og med alt skrællet undtagen grafikkort, ram og proc. så er der heller ingen kontakt, så nu skal bundkortet vist sendes retur..
Avatar billede and_ Nybegynder
03. maj 2004 - 14:20 #10
hvis du har mulighed for det, så prøv at smide processeren på et andet bundkort... eller omvendt....

men det er enten processeren eller bundkortet den er gal med....
Avatar billede knaasfis Nybegynder
15. maj 2004 - 11:26 #11
Så er fejlen lokaliseret. Det var processoren som var stået af, god anledning til at skifte til en større :) Tak for hjælpen
Avatar billede and_ Nybegynder
15. maj 2004 - 11:57 #12
det er iorden ;=)