Avatar billede jokum78 Nybegynder
28. april 2004 - 19:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Klamydia :P

Nogen der kender nogen klinikker i kbh området, hvor man kan blive testet for klamydia via urinprøve og _IKKE_ podning?

Har henvendt mig både til egen læge og sex og samfund for unge, begge steder foregår det via podning ;)

Den "moderne" metode, er urinprøve...en ven har netop fået en sådan test hos sin læge, men desværre må jeg jo ikke benytte en anden læge end min egen, og skal derfor bruge en åben klinik, som jeg ved der er masser af.
Avatar billede exp Juniormester
28. april 2004 - 19:47 #1
Avatar billede jokum78 Nybegynder
28. april 2004 - 19:49 #2
Bor desværre ikke på frederiksberg :( så det er vist udelukket desværre.

Andre?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. april 2004 - 19:50 #3
de fleste bruger podning.. sorry.. det gør ondt.. selv rigshospitalet bruger denne metode, og hvis du går derind, så for du hele turen, hiv, m.m..
Og hvad der er galt med det.?
Avatar billede exp Juniormester
28. april 2004 - 19:51 #4
Prøv at læse hvad der står på siden...:

"bestille dem hos Forebyggelsessekretariatet på spoergom@frederiksberg.dk eller telefon 38 21 30 70. Urinprøven skal blot sendes til Hvidovre Hospital, Mikrobiologisk Afdeling 445, og svaret på prøven vil så kunne fås hos egen læge efter en uge."
Avatar billede jokum78 Nybegynder
28. april 2004 - 19:52 #5
exp, jeg havde skam læst, men misforstod.

Mange tak! :) skriver en mail promte.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. april 2004 - 19:52 #6
sejt nok..O).. exp.
Avatar billede exp Juniormester
28. april 2004 - 19:54 #7
Personligt bor jeg i Århus, og skal sende til Skejby Sygehus hvis det er mig. Har prøvet, og det er ret nemt:

I testpakken er der et dobbelt reagensglas. Dette tisser man i (VIGTIGT AT DET ER MORGENURINEN!!!)
Det lukkes tæt, og sendes til det hospital der er trykt på den frankerede svarkuvert der følger med.
En lille uges tid senere får du enten besked fra din læge, eller du ringer selv og hører resultatet.
Avatar billede jokum78 Nybegynder
28. april 2004 - 19:55 #8
Det er super :)
Avatar billede jokum78 Nybegynder
28. april 2004 - 20:01 #9
Så er 1 stk. testsæt bestilt ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. april 2004 - 20:03 #10
lyder som om, ham exp, har prøvet det utallige gange..*G*
Avatar billede jokum78 Nybegynder
28. april 2004 - 20:06 #11
bartfreak - hellere det end ikke at blive testet :)

Var blevet testet for længe siden hvis jeg havde kendt til dette.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2004 - 20:51 #12
Link til symptomer: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/klamydia.htm

Hvis de passer på din tilstand, så skal du få lavet en test.

/per
Avatar billede milo Nybegynder
28. april 2004 - 21:05 #13
Har ingen symptoner eller gener. Men det er heller ikke alle der får det. Så det er udelukkende for en sikkerheds skyld.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. april 2004 - 22:09 #14
go´ide, da det kan ligge og lure.
1 af mine har/havde det fornyligt, og hans tekstikler hævet til tribel str., og havde mega feber i mange dage. Tror jeg lige sender linket til ham..O)
Har også været ramt, dog mange år siden, men det er ikke sjovt.!
Avatar billede milo Nybegynder
28. april 2004 - 22:36 #15
Mener jeg læste at over 10% unge går rundt med klamydia uden at vide det - eller også tør de bare ikke blive podet. På tide der kommer alternativer.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
28. april 2004 - 22:40 #16
hvis man har gang i sexlivet, synes jeg man har et ansvar over sin/sine partner/e, også bør man checkes mindst en gan årligt.. efter min mening.
Kønssygdomme er ikke for sjov, klamydia feks. kan gøre én steril..!!!
Avatar billede milo Nybegynder
29. april 2004 - 00:29 #17
nemlig
Avatar billede exp Juniormester
29. april 2004 - 01:33 #18
Jeg har aldrig haft symptomerne - men har haft en kæreste, der fik konstateret det, hvilket medførte test plus kontrol efter behandling... og  den nyeste madamme ville have vished, så tog en ekstra test :-)

Så tre tests er det blevet til  - en positiv... intet pinligt i det imho :-)
Avatar billede milo Nybegynder
29. april 2004 - 01:49 #19
exp: nemlig, som sagt har over 10% af de unge klamydia, uden at vide det...ingen usædvanlgt i at have det ;)

ps. jeg har ofte blærebetændelse