Avatar billede brianel Nybegynder
27. april 2004 - 18:51 Der er 8 kommentarer

redigering til videokamera

Hej
Jeg har et spørgsmål
Jeg har et analog videokamera, og jeg har undersøgt lidt hvad jeg skal bruge men er stadig i tvivl.
Jeg har kigget på pinnacle video 8 og der er et firewire kort med, skal jeg bruge kortet til noget ? og hvad er det ?
Jeg har selv win2000 og det kort der hører til. problemet at jeg ikke kan optage i en ret høj opløsning. jeg vil min. op i 800*640 og gerne højere op, og det kan jeg ikke komme. jeg har et mpeg kort som jeg har købt for et stykke tid siden vil det hjælpe på opløsningen ?
Venlig hilsen
Brian Larsen
Avatar billede scb Praktikant
27. april 2004 - 19:31 #1
Det burde du ikke få noget ud af.
Analog VHS video er som standard en opløsning på cirka 200 linier, S-VHS er ca 400 linier for den sort/hvide del og 200 linier for farvedelen.
-SCB
Avatar billede brianel Nybegynder
27. april 2004 - 20:31 #2
Hvad skal jeg bruge for at få en ordentlig opløsning når jeg vil redigere mine optagelser over på computeren
Avatar billede scb Praktikant
27. april 2004 - 21:07 #3
Et digital video kamera ;-)
Nu ved jeg ikke hvilken model det er, som du har i analog videokamera, men desværre har de fleste analoge kameraer en dårlig opløsning på 200 linier, og det er der ikke så meget at gøre ved.
-SCB
Avatar billede brianel Nybegynder
27. april 2004 - 21:12 #4
det er ikke opløsningen jeg mener, det er feks 800*600 og 1024*840 altså mit tv kort som er et haupke eller noget i den stil kan kun optage i 320*120 eller noget i den stil
Avatar billede scb Praktikant
27. april 2004 - 21:15 #5
Så kan det være at, det kan hjælpe:
http://www.videoredigering.dk/Produkt_oversigt_pinnacle.pdf
-SCB
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2004 - 10:15 #6
Hvad er det du vil ? ?
Vil du optage fra computeren, eller vil du redigere vidio optaget med dit analoge kamera ?
Avatar billede brianel Nybegynder
29. april 2004 - 18:38 #7
Jeg vil lægge det jeg har optaget på mit kamera ind i computeren
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2004 - 22:15 #8
Video 8 er et udmærket kort, og det er vist nok faldet i pris. Det bruger ikke så meget CPU tid, og kan håndtere SVHS og SVCD, og du har ikke brug for mere opløsning, eller med andre ord, det er ekstremt dyrt at gå højere op i opløsning.

Et andet alternativ, er en ren analog - digital converter, hvor du bruger meget CPU tid. Dem til video ligger i prislejet kr. 500 - 700.

Hvis det drejer sig om ganske lidt video du skal konvertere, så ville jeg vælge alternativ 2, og så leve med, at du ikke kan bruge computeren til ret meget andet så længe du konverterer.