Avatar billede larschristiansen Nybegynder
24. april 2004 - 10:14 Der er 17 kommentarer

Disk Boot Failure Insert System Disk

Pc vil ikke starte op.
Bliver ved med at skrive  Disk Boot Failure  Insert System Disk and press enter
Bruger XP Home { opgradering fra ME. Hvilket har virket upåklageligt. )
Har ikke ændret noget Hardware inden problemet opstod eller istalleret noget Software ej heller haft maskinen åbnet.

Fik dog en mail i går hvor jeg fik at vide jeg havde virus og skulle fjerne en fil i Windows/system men kan ikke huske hvad den hed , men det var et Bamse/bjørne hoved
Håber i kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede skwat Praktikant
24. april 2004 - 10:26 #1
Har du slettet den fil?
Avatar billede peet-49 Novice
24. april 2004 - 10:36 #2
Boot op på XP, i det første billede trykker du R, så skriver du chkdsk og trykker enter.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. april 2004 - 10:37 #3
Tro ALDRIG på den type mails. Det er ALTID hoax'es (uden undtagelser!) - altså falske virusadvarsler der kun har til formål at narre dig til at slette en fil, eller det der er værre.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. april 2004 - 10:38 #4
Boot på XP cd'en og vælg en repair.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. april 2004 - 10:54 #5
Hej alle

Advarsel!!! Tjek dette på jeres computere.

Vi har haft en virus på vores computer, som ikke kan spores af Norton Antivirus eller McAffee. Viruset ligger skjult på computeren i 14 dage, inden det ødelægger systemet. Det sendes automatisk af Messenger og af adresselisten, UANSET OM MAN HAR SENDT EMAILS TIL SINE KONTAKTER ELLER IKKE.

Vi har fundet og fjernet filen på vores computer i tide, og det vil vi råde jer til også at gøre. I finder den således:

1. Tryk på"start", "søg", "filer eller mapper".
2. Søg efter filen jdbgmgr.exe
3. Kontroller at du er påC:drevet
4. Filen har en lille bjørn som ikon, ÅBEN DEN IKKE!!!
5. Click med HØJRE MUSEKNAP og vælg slet.
6. Tøm derefter papirkurven, s?filen er helt væk fra computeren.

Hvis du finder filen på din computer, så bliver du nød til at kontakte alle personer i din adressebog, så andre kan gøre det samme.

kilde .. >> http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
24. april 2004 - 10:59 #6
Til Bartfreak
Præcis den mail jeg fik .
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
24. april 2004 - 11:03 #7
Men det er vel ikke grunden til det ikke vil starte
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. april 2004 - 11:10 #8
endnu et citat,...
This hoax, like the SULFNBK.EXE Warning hoax, tries to encourage you to delete a legitimate Windows file from your computer....

måske er det det der er sket..?

så en repair er nok løsningen.
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
24. april 2004 - 11:14 #9
Til Peet49
Er gjort  skriver flg.
Enheden er tilsyneladende fejlfri og blev ikke kontrolleret
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
24. april 2004 - 11:17 #10
Sletter man noget ved en repair ( det er jo kun en opdatering jeg har )
mener den så spørger om Me disken
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. april 2004 - 11:21 #11
man sletter ikke noget, men skrivebordet vil være som ved en ny installetion.
http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/tips/dougknox/doug92.asp
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
24. april 2004 - 13:35 #12
Den Skriver:

Installationsprogrammet kan ikke finde en tidligere version af Windows på computeren for at fortsætte skal installationsprogrammet kontrollere, at du har ret til denne opgradering.
indsæt din Me cd i cd-rom-drevet.

når jeg gør det kommer der en liste med eksisterende partitioner.

117240 mb disk 0 på id 0på bussen 0 på atapi (mbr)

Plads der ikke er partitioneret  117240
men jeg har disken opdelt i 5 dele så jeg er bange for at slette noget.
Hvad gør jeg
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. april 2004 - 10:32 #13
sørger for at installer på rigtige partition..?
Avatar billede larschristiansen Nybegynder
29. april 2004 - 22:01 #14
Kunne ikke se drevet overhovedet.
Så jeg har formateret 50 gb og lagt en ny instalation af XP på den.
Så må jeg prøve på et andet tidspunkt om jeg kan få det tilbage der må være på resten af harddisken.
Takker for jeres indsats.
Avatar billede peet-49 Novice
29. april 2004 - 22:03 #15
Det kan du gøre i diskhåndtering.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. april 2004 - 22:17 #16
bare iorden..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 00:20 #17
hver sød og luk.. ved at markere navne og tryk på accepter..O)