Avatar billede mattiw Nybegynder
23. april 2004 - 22:26 Der er 17 kommentarer

Mangler ideer til vb program

Hejsa

Jeg står overfor at skulle lave en eksamensopgave i programmering.

Jeg har bare det helt fantastiske problem at jeg er helt og aldeles ideløs.

Så jeg håber lidt på at der er nogen der står og har en masse gode ideer :)

Kom endelig med så mange ideer som muligt ;)
Avatar billede mattiw Nybegynder
23. april 2004 - 22:27 #1
Tjah, og den med den bedste ide løber selvf. af med samtlige points ;)
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. april 2004 - 22:30 #2
Budgetprogram? Den klassiske lommeregner? Er det sådan noget du efterlyser?
Avatar billede tubber Juniormester
23. april 2004 - 22:32 #3
En CD database med søge funktion, samt opsætning - f.eks. alwayes ontop og huske indstillinger hvor man kan slå disse til og fra - det dækker mange aspekter...så som: Database (hente skrive og opdatere), Brugerflade, opsætning og søgefunktion og hvad du nu ellers kan hitte på :)

/Tubber
Avatar billede skwat Praktikant
23. april 2004 - 22:34 #4
En distribueret portscanner.
Avatar billede nmh Nybegynder
23. april 2004 - 22:56 #5
Kunne du ikke sige lidt mere om dit projekt?
Hvor lang tid har du til at lave opgaven? Hvad er det for en eksamen, opgaven skal laves til?
Er du dygtig til at programmere i VB?
Skal det være noget, der involverer grafik? (F.eks. tegning af grafer for funktioner)

Jeg kan komme med et hav af forslag, men det ville være rart lige at høre lidt om, hvor dine interesser ligger.
Avatar billede sukos Juniormester
23. april 2004 - 22:59 #6
jahh, altså, jeg er nu nok mest til skwat's forslag!
Avatar billede sukos Juniormester
23. april 2004 - 22:59 #7
eller noget lign.
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. april 2004 - 23:00 #8
Mit forslag var nærmere en forespørgsel, men der er da kommet nogle gode bud nu :o)
Avatar billede joern Nybegynder
23. april 2004 - 23:15 #9
Hej.

Ja, jeg synes som nmh af du burde oplyse mere om tidshorisonten og omfanget.

Jeg udvikler med VB til husbehov og tilbyder mine programmer med en præsentation på http://jkfsoft.dk    Måske kan du dér få en ide til noget.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede mattiw Nybegynder
24. april 2004 - 05:12 #10
Okay

Jeg har ca 10 uger til at lave programmet.

Der er ikke nogen egentlige restriktioner eller regler for hvad programmet skal kunne. Programmet behøver heller ikke være et stort kommercielt program med et hav af features osv. Egentlig skal det jo bare hvis hvad man er i stand til at lave..
Jeg har overvejet at lave en mat/fys formelsamling med tilhørende grafisk illustration af hvad man prøver på at beregne.. Men det er der så mange der laver så det er ikke sjovt :)

Jeg har brugt VB i ca 5 år og har indtil videre lavet lidt af hvert ;)
Så man vil nok betegne sig som erfaren hvis det endelig skulle være.
Avatar billede joern Nybegynder
24. april 2004 - 09:20 #11
Hej Mattiw.

Jeg har haft en del henvendelser fra folk, der har set mogle af mine programmer, og som spørger om et af dem kan tilpasses deres specielle formål.  Men når jeg så vil have en beskrivelse af formålet, kniber det gevaldigt for dem at gøre sig klart, hvad det egentlig er programmet skal kunne.  De har bare en vag fornemmelse af, at deres opgaver kan løses nemmere ved at bruge et program.
Fra Jysk Persiennevask fik jeg en sådan henvendelse vedr. planlægning af kørsel.  Manden havde set mit bookingprogram for reservation af resurser på en skole, og mente at det var noget i den retning.  Men det er det jo slet ikke.
Jeg begyndte at lave en prototype ud fra min egen forestilling, men han havde slet ikke tid til at gå ind i at teste det, så det ligger som ver. alfa 0,41.
http://jkfsoft.dk/korsel.htm    Måske var han heller ikke villig til at betale 6 - 8000 kr. for udviklingen.

Fra korespondancens afslutning:

Hej Jørn
Det må du da selv om.
Men i min sidste mail, gjorde jeg opmærksom på at jeg ville bruge ferien på
at gennemtænke systemet.
Den ferie sluttede i går.
Og den første dag efter ferien, er, som ejer af Danmarks eneste
persiennevaskeri, meget hektisk.

Men jeg lader blot være med at sende det oplæg som jeg netop er vendt hjem
med, fra ferien.

  Med venlig hilsen
    Henrik Bigum
Persiennevaskeriet

----- Original Message -----
From: <joern@jkfsoft.dk>
To: "Persiennevaskeriet Østjylland" <ostjylland@persiennevaskeri.dk>
Sent: Tuesday, August 05, 2003 2:29 PM
Subject: Bookingprogram for kørsel - fra JkfSoft

Hej Henrik.

Den 25. april henvendte du dig til mig vedr. et
program til planlægning af kørsel.

Den 23. juni skrev du til mig at nu ville du
gennemtænke opgaven.

Nu skriver vi den 5. august, og du har ikke i
mellemtiden ladet mig vide hvordan det går med
udformningen.
Set herfra ser det ud til at du ikke har tid til dette
projekt, eller ikke kan få overblik over hvad du vil
med et PC-program.

Det er for langsom en proces for mit temperament, så
jeg afslutter sagen her.  God vind.

Med venlig hilsen  Jørn Thorsen  05-08-2003  14:25
---------------------------------------------------------------------

Når jeg skal løse en opgave, foretrækker jeg der er lidt fremdrift i den og at henvendelser fra mig til mulige kunder bliver besvaret.  Godt jeg ikke skal leve af det  :o)

M.v.h.  Jørn
Avatar billede martin_moth Mester
24. april 2004 - 10:42 #12
Er du sikker på at Henrik Bigum er så glad for at du citerer fra hans brev til dig?
Avatar billede joern Nybegynder
24. april 2004 - 11:03 #13
Martin>>

Du har nok ret, jeg burde have udeladt afsender-ID.  Nu er der jo ikke noget kompromitterende i, at han dropper et evt. samarbejde om udvikling.  At han selv skulle få det at se her på 'Eksperten' tvivler jeg på, men en geskæftig læser kunne selvfølgelig gøre ham opmærksom på det.
At jeg overhovedet har sat korespondancen ind, er en opfordring til at Mattiw kunne benytte lejligheden til at lave noget, der bagefter kunne bruges.  Hvis 'Persiennevaskeriet' stadig ikke har fået et program til kørselsplanlægning, var firmaet måske interesseret.  Og hvis Mattiw tager bolden op, kunne han jo henvende sig og få beskrivelsen.

Tak for respons, m.v.h.  Jørn
Avatar billede ctc-3d Nybegynder
25. april 2004 - 13:30 #14
Noget der virkelig er udfordringer i at laver er en Medieplayer uden hjælp fra windows mediaplayer-komponeter... dette indebærer meget f.eks
1. selve afspilningen
2. afspillingslinsten, her kunne evt database bruges
3. skin funktioner, dermed får man det grafiske med
4. medieaspilling forside ligesom i Windows MediaPlayer, så får du også internet med
5. finde selv på mere :P
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2004 - 14:27 #15
Lige til det med om Jørn burde smide det ID med på hvem korospondancen var mellem, er et etisk spørgsmål hvor der kan være mange meninger....

Da Jørn har deltaget i korospondancen er der ikke noget ulovligt i det, da mailen ikke indeholde forretningshemmeligheder eller der er gjort opmærksom på at han ønsker mailen hemmelig

Personligt mener jeg dog også man bør fjerne ID'er som fortæller om den anden part med mindre man har forhørt sig om det er ok at bruge det som det er......
Avatar billede joern Nybegynder
25. april 2004 - 16:14 #16
Hej.

Tak for kommentaren Tubber, nu mangler vi bare at Mattiw vender tilbage og forholder sig til svarene.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. april 2004 - 17:55 #17
En ny browser måske? :o)