Avatar billede rasmustd Nybegynder
23. april 2004 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HD fryser min com

Hey, jeg er løbet ind i nogle problemer...

Jeg har købt en ny HD som xp ligger på, + min gammel som extra plads...

Når jeg køre uden den gamle virker den som den plejer, men så snart de begge to er tilkoblet fryser den når xp er igang med at loade programmerne når den starter op... der går ca. mellem 5 sek. og 5 min. før den bare fryser fuldstendig!!!

Den fejler ikke udmelbart noget... der er nogen gange den ikke fryser, men der er langt i mellem!!!

Hvad kan det være???

Hilsen Razz
Avatar billede steen_hansen Forsker
23. april 2004 - 21:49 #1
Du har tilsluttet det hele korrekt, og været i BIOS?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2004 - 21:54 #2
lyder som om dine jumpere på HDD ikke er stillet ind som Master og Slave.
Det er meget normalt at de nye HDD står som Master, tjek den HDD på bagsiden.
Avatar billede rasmustd Nybegynder
23. april 2004 - 22:04 #3
der kommer klik lyde fra computeren når den gamle er sat til... ligesom relæ`er

Og jumperne er sat rigtig nok...
Avatar billede chalde Seniormester
23. april 2004 - 22:54 #4
Klikkelyde fra harddisken er aldrig godt. Kan tyde på:
1) For lidt strøm til harddisk/ustabil psu
2) Print/motor/læsehoved er dødt på harddisk

Start med at teste din gamle harddisk for fejl:
Gå ind på http://www.ultimatebootcd.com/
Og under "Hard Disk Diagnosis" kan du finde links til de forskellige producenters diagnostic tools.
Avatar billede rasmustd Nybegynder
24. april 2004 - 18:27 #5
ved ikke hvad der er galt med den, har testet den i hovede og røv, men kan bare ikke finde nogle fejl. den fryser sq stadig min com... men tak for de godt forslag...