Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
23. april 2004 - 10:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

gemme tegningshoved som blok?

Hej!

Jeg har lavet et tegningshovede i 1:1! Det vil jeg gerne gemme sådan at jeg bare kan isætte det i andre tegninger. Har prøvet at markere hele tegningshovdet og isætte det i en anden tegning. Har dog hørt der skulle være en nemmere måde. Iøvrigt blev det for småt, da det skulle være 10 gange større i denne tegning.

Håber der er en som kan give en nem måde at indsætte et tegningshovede på. På forhånd TAK!
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 10:51 #1
Når du indsætter tegningshovedet som enten en Block eller en WBlock, bliver der også spurgt om størrelsesforholdet. Men du SKAL altid KUN bruge 1:1, uanset hvad.
Husk, at hvis du indsætter tegningshovedet i Layout, kan du altid bruge "Scale", for at tilpasse størrelsesforholdet, efter indsættelsen.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 10:53 #2
Det er klart den nemmeste metode.  :-)

Der er også en mere besværlig, og mere detaljeret metode, men det er for langt at komme ind på her, da det også omfatter oprettelsen af tegningshovedet.

Men nu har du ihvertfald fået den letteste metode.  :-))
Avatar billede mwhas Praktikant
23. april 2004 - 10:54 #3
Jeps det er en nem måde :)

Åben tegningen med hvor du har tegningshovede på vælge file -> Save as... -> vælg save as type "AutoCAD Drawing Template File" (*.dwt) i rullekadin -> skrive at navn få tegnehovede

Den vil som standard ligge filen i C:\Programmer\ACAD2000\Templete\...... (hvis det ACAD2000 du bruger)

Næste gang du
Avatar billede mwhas Praktikant
23. april 2004 - 10:55 #4
starte en tegning skal du bare vælge use a template og vælge din på listen så har du tegninghovede sammested altid :)
Avatar billede mwhas Praktikant
23. april 2004 - 11:03 #5
hvis du vil havde en et tegninghovede der er 1:10 eller 1:100 scaler du hovede og gemer det på samme måde som før bare fx tegning 1 til 10.dwt eller tegning 1til100.dwt :)

du kan også lave din egen lay og geme som en dwt filen så vil altid havde de samme lay :)
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
23. april 2004 - 11:52 #6
Takker for de hurige svar:-) Prøver mig lige frem og vender tilbage senere...
Avatar billede mwhas Praktikant
23. april 2004 - 12:40 #7
hvis der noget du ikke hele forstår er du velkommen til at skrive til mig:

email & MSN: fox_mjwh@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 12:59 #8
Takker for points.

Hvis du ikke lige kan få det til at virke, skriver du bare herind igen, så skal vi nok hjælpe dig.  :-)
Avatar billede mwhas Praktikant
26. april 2004 - 10:00 #9
mobilegamer.dk>> Vil du ikke begrunde hvorfor Extend fik point??