Avatar billede doublejoble Praktikant
22. april 2004 - 20:49 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

valg af tv kort

Jeg har tænkt på at købe et tv-kort (eller tv-tuner kort).
Jeg vil gerne kunne se tv på min bærbare og jeg vil gerne kunne optage på harddisken.
Men jeg har aldrig prøvet sådan noget før og kender ikke en bjælde til tv kort.
Det skal være til usb eller firewire eller pcmcia, hvis sådan noget findes - altså ikke pci kort.
Har nogen af jer eksperter et godt bud på sådan en krabat - og hedder det et tv kort, eller et tv tuner kort??
og hvad skal man bruge af programmer, kabler?
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2004 - 20:51 #1
Du kan kigge her om det hjælper lidt :)

http://www.eksperten.dk/spm/492118
Avatar billede doublejoble Praktikant
22. april 2004 - 21:01 #2
tak Tubber for dit bud.

Hvordan lyder denne her:
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=6300
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2004 - 21:09 #3
Det ser fint ud, men køb det et andet sted, jeg har meget dårlige erfaringer med Office IT (læs evt. her: http://www.eksperten.dk/spm/460842 ).........
Avatar billede doublejoble Praktikant
22. april 2004 - 21:12 #4
tak tubber
Ja, det lyder slemt med officeit, jeg vil ikke handle der.
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2004 - 21:18 #5
office it = pc-netto = comtech
Avatar billede gol Nybegynder
22. april 2004 - 21:52 #6
Terratec Cinergy er et fint tvkort - som jeg selv har udskiftet mit pinnacle pctv med. Pinnacle pctv kunne jeg ikke få optimal billede på - optager nu i fremragende kvalitet med WinDVR. Vil lige tilføje at jeg aldrig har haft problemer med Pcnetto eller comtech, eller hvad de nu kalder sig?
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2004 - 21:59 #7
det er en virksom hed; comtech har 2 underafdelinger og det er dem man handler med.....

og det er ikke den eneste gang jeg har haft problemer med dem...

Jeg hanlder kun ved Midtdata, SHG eller BJ-Trading - det er der jeg oplever den bedste service....midtdata byttede f.eks. en cpu som de egenligt ikke behøvede at bytte da det bundkort der smadrede den ikke var købt hos dem......

Når jeg skal ha nyt tv kort bliver det i hvert fald et cinergy 600......
Avatar billede doublejoble Praktikant
23. april 2004 - 09:49 #8
gol - hvad er win dvr? Er det et program som følger med kortet, eller skal man også ud og købe software?
Avatar billede tubber Juniormester
23. april 2004 - 10:32 #9
Der følger software med, men der er andre på nettet man kan bruge så snart driveren er installeret, der findes for eksempel et udemærket et der hedder DScaler også :)
Avatar billede gol Nybegynder
24. april 2004 - 18:23 #10
WinDVR 1.0 fulgte med til mit kort, men jeg opdaterede det til 2.0 og der er vist lavet en 3.0. Ja det er til at optage med og der er godt! Terratec´ egen Cinergy tv fulgte også med til kortet.
Avatar billede doublejoble Praktikant
26. april 2004 - 19:31 #11
Hej med jer.
Jeg har besluttet mig for et cinergy kort, 200 usb.
Det ser rigtigt godt ud.
Tubber og gol, smid et svar og jeg giver nogle point.
Avatar billede gol Nybegynder
26. april 2004 - 21:06 #12
Det lyder da godt, Det tror jeg heller ikke at du fortryder ;-)
Avatar billede tubber Juniormester
26. april 2004 - 21:17 #13
Rart at hører du fandt hvad du søgte :)
Avatar billede tubber Juniormester
26. april 2004 - 21:17 #14
og det skulle være et svar