Avatar billede rasmus78 Nybegynder
22. april 2004 - 18:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

imagemap hvor hvert link åbner 2 html sider i hver sin ramme

Hej, Jeg har et billede hvor jeg har lavet 6 hotspots (imagemap)
jeg vil gerne have hvert link til at åbne 2 html sider i 2 forskellige rammer.

Ikke et normalt link <a o.s.v> og heller ikke et javascript.
men. "punkterne" i imagemap skal åbne 2 sider i hver sin ramme

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2004 - 18:36 #1
<ole>

Det kan du ikke gøre uden JavaScript

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2004 - 18:40 #2
... med mindre, du vil bruge VBScript  :)
Avatar billede rasmus78 Nybegynder
22. april 2004 - 18:41 #3
jo der må kunne laves en fiks onclik= et eller andet
men har du svar i java så lad mig da høre det.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
22. april 2004 - 18:47 #4
java var da en mulighed.. men ville det så ikke også være lettere at lave dine hotspots her?
hvad vil du putte i en onclick hvis ikke du vil bruge javascript?
Avatar billede rasmus78 Nybegynder
22. april 2004 - 18:53 #5
nicklsab. det var jo det jeg håbede i/nogen her kunne fortælle mig :-)
men sidder der, en med et svar hvor der "indgår java" så lad mig endelig få det.
Avatar billede roenving Novice
22. april 2004 - 19:06 #6
onclick="parent.frames['FRAME1NAME'].location.href='link1.html';parent.frames['FRAME2NAME'].location.href='http://www.etDomaine.museum/link2.html';"
Avatar billede rasmus78 Nybegynder
22. april 2004 - 19:19 #7
hej roenving. TUSINDE tak for dit svar, Det virker Perfekt..
pointene er dine, hvis du lige er sød at give mig et vink om hvordan jeg giver dig dem *s* er ny her :-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2004 - 19:19 #8
rasmus78 >> En onclick-handler kan ikke afvikle andet end JavaScript (og VBS), så du kan ikke bruge onclick uden at bruge JS  :)
... så er Java og JavaScript i øvrigt to helt forskellige sprog, der intet har med hinanden at gøre  ;o)
Avatar billede roenving Novice
22. april 2004 - 19:35 #9
-- velbekomme '-)

-- og så har Java og javascript en hulens masse med hinanden at gøre:

1. j - a - v - a
2. Java har en mor, og javascript en bedstemor, som engang har været til et foredrag med en som hed C eller C++ (men det var bestemt ikke samme dag eller år !-)
3. Både Java og javascript kan afvikles på mange forskellige platforme ...

-- så javascript har lige så meget med Java at gøre som en Trabant har med en Mercedes Roadster !o]
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2004 - 19:45 #10
... som musik og en Lars Lilholt koncert
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2004 - 19:46 #11
.... arrrghh .... det var måske _for_ vild en overdrivelse. Java og JavaScript har nok lidt mere tilfælles  ;D
Avatar billede roenving Novice
22. april 2004 - 19:48 #12
*rotflmao*

-- og tak for point ;~}