Avatar billede alvira Nybegynder
22. april 2004 - 00:51 Der er 1 løsning

PHP Nuke 6.7 & KISGB

Hej!

Jeg sidder her og roder med PHP Nuke version 6.7 samt KISGB (gæstebog, også PHP).
Og så støder jeg ind i et major problem, eller rettere 2.
Først af alt er jeg absolut ingen ”haj” til at kode, faktisk slet ikke, men jeg lærer hele tiden ;o)

Mine problemstillinger er som følgende:

Problemstilling 1:
Jeg vil gerne oprette en ’blok’ på forsiden der viser en ”top 15” over skribenter i gæstebogen.
Disse skal fremkomme med navn (nickname) samt antal indlæg.
Denne liste skal være ”rullende” så ’blokken’ ikke fylder for meget. Antal linier vist i blokken ca. 5-6 stykker og max. 20 tegn. Ide: Navn, antal indlæg XXX, evt. på 2 linier pr. person?

Problemstilling 2:
Igen sidder jeg og vil oprette en blok på forsiden, denne gang skal den vise sidste skrevne indlæg i gæstebogen. Min ide var at den skulle starte med skribentens ”nickname” i fed på særskilt linie, og herefter hele teksten, kort som lang. Igen ville jeg gerne den var ”rullende” så den ikke fyldte for meget. Antal linier vist i blokken ca. 5-6 stykker og max. 20 tegn. Kunne man desuden have tidspunktet på, eksempelvis hvornår indlægget var skrevet eller hvor lang tid det var siden, angivet i minutter ville det være super men ikke et krav! Hvis man ville læse andre indlæg – eller gæstebogen generelt skulle det gerne være sådan at klikkede man på den rullende tekst, så virkede det som hyperlink til gæstebogen.

Jeg ved det er 2 større problemstillinger, og det eneste jeg kan tilbyde er 100 point pr. problemløsning, samt selvfølgelig kredit på siden.

Jeg ser frem til Jeres svar!
Avatar billede alvira Nybegynder
25. maj 2004 - 19:15 #1
Jeg har fået løst mit problem og lukker derfor disse problemstillinger. ;o)