Avatar billede cvp Nybegynder
20. april 2004 - 18:57 Der er 13 kommentarer

brænde boot cd'er med nero

Hej.

Jeg ved ikke helt om det er det rette sted at spørge men nu prøver jeg alligevel.

Jeg har 3 maskiner - (A) Windows XP ny maskine (B) WindowsXP gammel maskine (C) forholdsvis ny maskine med redhat linux

Jeg har brændt LinuxMandrake 10.0 CD 1 - 3 ISO med Nero 6.0.0.19 fra maskine (A) men til min store undren, kan jeg ikke boote fra den CD på hverken maskine (B) eller (C). Efterfølgende har jeg så brændt på forskellige medier, med forskellige instillinger i Nero (dao - tao) men intet hjælper jeg kan ikek boote (b) og (C), men der i mod kan jeg godt boote maskine (a) op med den bootcd. maskine (A) har 3 cd rom drev, og den kan boote fra de forskellige, så det har tilsyndeladende ikke noget at gøre med at det kun er den brænder der har brændt der kan læse (hvis det giver mening)?

Jeg har efterfølgende prøvet at brænde nogle andre boot CD'er (ikke linux) fra maskine (a) og ingen af dem kan boote maskine (b) og (c) op!

Maskine (a) køre windowsXP med SP1 og det er en ny installation, og før den havde jeg W2K hvor min brænder godt kunne brænde bootcd'er.

Så er synes jeg det lyder mest sansynligt at det er Winxp der har et problem med min brænder/nero, men jeg aner ik hvor jeg skal starte min fejlsøgning - håber jeg fik forklaret mig så I kan forstå, og jeg håber virkelig der findes en med en god idé??

Mvh
Christian
Avatar billede vesperillo Nybegynder
20. april 2004 - 19:03 #1
er lidt forvirret - er BIOS i maskinerne B og C sat til at CD-Rom er det første boot device?
Avatar billede koldborg Nybegynder
20. april 2004 - 19:19 #2
Avatar billede koldborg Nybegynder
20. april 2004 - 19:21 #3
ups;;;; jeg misfo..... hvis :)
prøv at lave en geninstall med din nero cd
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 19:36 #4
jeg bruger denne metode:

Choose the menu command "File"->"Burn Image"
An "Open" file dialog box appears with the following image types supported (*.nrg, *.iso, *.cue)
Select your download LinuxISO file and click Open
The "Write CD" dialog box appears with several tabs (Info, Foreign image, Misc, Burn).
Click the 'Burn' Tab
Confirm that 'Write' and 'Finalize' are selected
Click on "Write". Watch it burn.
Another user wrote: If 'Finalize CD' (No further writing possible!) check box is not checked, a Nero - Burning Rom message box appears stating, "There is not enough space available to burn this compilation unless the CD is finalized after burning." "Do you want Nero to finalize it after burning?" Click the Yes button.

iøvrigt læste jeg et sted (ka ikke huske hvor..)at det var en go ide at bruge "disk at once" istedet for "track at once" så det gør jeg og har ingen fejl ;)
Avatar billede cvp Nybegynder
20. april 2004 - 19:38 #5
vesperillo >> BIOS i maskine (B) & (C) er selvfølgelig sat til at boote fra CD-rom. De kan også sagtens boote fra en linux cd jeg lavede før installationen af xp (blot en ældre linux)
Avatar billede cvp Nybegynder
20. april 2004 - 19:40 #6
koldborg >> Hva mener du? Skal jeg geninstallere Nero? for det har jeg prøvet, desværre også uden held.

cp1 >> Det er også den metode jeg gør og jeg bruger også normalt 'dao' - jeg jeg tror nu stadig det er et xp problem? Men jeg aner bare ik hvor jeg skal starte min fejlsøgning.
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 19:49 #7
okay prøv at slå xp's indbyggede brænder fra (hvis du ikke alerede har gjort det)
http://www.winguides.com/registry/display.php/979/ og servicen IMAPI CD-Burning COM Service... bare et forslag ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 19:50 #8
og genstart maskinen,det er jo windows *S*
Avatar billede cvp Nybegynder
20. april 2004 - 20:13 #9
cp1 >>IMAP Cd-burning er slået fra, men det der tweak program, jeg kan ik helt finde ud af at slå inbygget brænder fra.
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. april 2004 - 20:24 #10
hent denne regfil, Remove CD Burning Features herfra, http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm , linie 42 til højre og dobbeltklik på den og svar ja,så er det gjort ;)
Avatar billede agazoth Nybegynder
20. april 2004 - 20:35 #11
Du har selvfølgelig brugt 'Recorder'->'Burn Image ...' i Nero.
Avatar billede cvp Nybegynder
21. april 2004 - 17:40 #12
cp1 >> Takker, har hentet og installeret, men intet hjælper - jeg fatter det simpelthen ikke.

agazoth > Ja, jeg har ikke bare brændt ISO filen ned på en disk. ;-)

Er der nogle der måske har en idé til hvor jeg ellers kan søge hjælp?
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. april 2004 - 18:02 #13