Avatar billede jabberdino Nybegynder
19. april 2004 - 19:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Stop downloade af mine billeder

Hvordan stopper man folk der download mine billede fra en internet sider?

Voxxy
Avatar billede wannadoo Nybegynder
19. april 2004 - 20:00 #1
Hvorfor har du dem liggende på Internettet, hvis de ikke må downloades?
Avatar billede timealert Nybegynder
19. april 2004 - 20:03 #2
Der kan man ikke.
Alle billeder bliver "gemt" (i midlertidige internetfiler) på den computer som viser hjemmesiden. Ellers ville den ikke kunne vise billederne :)

Så selvom du fjerne højreklik og ligge et usynligt lag over vil du ikke kunne forhindre det.

Sidste mulighed (hvis du vil ha' et billede) er jo et print-screen.
Avatar billede jabberdino Nybegynder
19. april 2004 - 20:06 #3
Fordi jeg sælger ting på nettet og jeg arbejder hårdt på mine billeder og når en meget doven danske kommer og tager dem er jeg meget sur.
Så, er der nogen der kender et program jeg kan brug eller er I alle sammen klar til flere 'kloge' svare.

Voxxy
Avatar billede wannadoo Nybegynder
19. april 2004 - 20:09 #4
Som Timealert siger, kan dette ikke lade sig gøre, for der er altid en eller anden mulighed, for at få fat i billederne.
Avatar billede timealert Nybegynder
19. april 2004 - 20:09 #5
Man KAN IKKE forhindre det!!! Hvis du opfinder noget så man rent faktisk kan forhindre at andre stjæler billeder på nettet, bliver du MANGEMILLIONÆR.

Du kan evt. sætte et logo midt på billederne, så de ikke er så attraktive. Det er der i hvert fald mange andre der gør.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. april 2004 - 20:17 #6
Du kan ikke stoppe det, men gøre det svære for alm. brugere....

Place this script between the head tags. You can change the words "Right Click Option Not Available!". Just be aware that these "no right click" type scripts only deter the inexperienced user. There are many ways around them.

<script LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function click() {
if (event.button==2) {
alert('Right Click Option Not Available!');
}
document.onmousedown=click
// -->
</script>
Avatar billede wannadoo Nybegynder
19. april 2004 - 20:28 #7
Tilføjelse til Timealert:

Ja, for eksempel MMS services. Når man skal vælge et billede på nettet, er billedet altid overtværet med enten hjemmeside, eller et logo, så folk ikke skal kunne downloade det direkte.
Avatar billede timealert Nybegynder
22. december 2004 - 12:25 #8
Lukketid?