Avatar billede birkis Nybegynder
18. april 2004 - 02:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Code Completion vindue

Jeg er interesseret i at vide hvordan jeg henter frem et vindue som det der bruges til code completion i NetBeans. Nogen der kan hjælpe mig?

(Det er måske den samme type vindue i andre IDE, men jeg kender kun NetBeans.)
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. april 2004 - 11:17 #1
CTRL + Mellemrum
Avatar billede birkis Nybegynder
18. april 2004 - 11:43 #2
Heh... Sorry - spørgsmålet var dårlig formuleret...

Jeg ønsker at benytte et vindue tilsvarende det der bruges til NetBeans' code completion i min egen applikation. Hvordan gør jeg det?

(Var det tydeligere?)
Avatar billede _carsten Nybegynder
18. april 2004 - 12:40 #3
Ja - se det var jo noget helt andet.

I NetBeans kunne det ligne en JPopupMenu (men jeg ved det ikke).
Jeg ville i hvertfald betragte en JPopupMenu som det mest naturlige valg, selvom en JDialog også kunne anvendes.
Du kan jo putte hvad som helst i en JPopupMenu (JList, JTextArea).

http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/javax/swing/JPopupMenu.html
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/menu.html
Avatar billede birkis Nybegynder
19. april 2004 - 20:26 #4
Jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg vil bruge, og jeg er i hvert fald ikke sikker på hvordan jeg skal gøre det...

Men det ser ud for at både JPopupMenu og JDialog kan klare det jeg ønsker, så tak skal du have. :-)