Avatar billede lydtek Nybegynder
13. april 2004 - 08:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mpeg2 "hakker" i Adobe Premiere 6,5 ?

Analog capture som Mpeg2 hakker ved afspilning fra tidslinien i Adobe Premiere 6,5 ?

AVI filer kører fint og Mpeg2 ligeledes i preview vinduet, men når Mpeg2 filerne trækkes ned på tidslinien hakker billedet også efter rendering!

Håber nogen kan hjælpe subsidiært anvise konverteringsprogram fra Mpeg2 til AVI, eller anden måde at tilpasse analog capture til Premiere 6,5.

Med venlig hilsen Lydtek.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2004 - 09:40 #1
kender ikke Premiere, men VirtualDub skulle kunne klare det:

her er en guide: http://www.dvdrhelp.com/avi2divx.htm
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
13. april 2004 - 10:45 #2
Hvilket kort bruger du til at capture? Jeg ved at Pinnacle ikke kører godt sammen med Premiere, så forhåbentlig er det ikke sådan et!!
Avatar billede lydtek Nybegynder
13. april 2004 - 11:13 #3
Phatlasse jeg forsøger via dit link at finde et konverteringsprogram der virker. Det bedste ville dog være at få Adobe Premiere til at fungere med Mpeg2. Det er dog en lidt besværlig vej og jeg frygter at det er en langsomelig proces. Jeg vender tilbage, men giv mig lige lidt tid til at teste mulighederne.

Sonysoccer jeg har til analog capture en ADS Tech DVD 2,0 box, der via USB 2 laver Mpeg1 eller Mpeg2. Det medfølgende redigeringsprogram Ulead Videostudio 7 har ikke A/B redigering og slet ikke Adobe Premieres features. Jeg har sat Firewire PCI kort i maskinen til DV capture.

Ved nogen om der findes plugins til Premiere 6,5 der kan få det til at køre.

Mange foreløbige TAK. Hilsen Lydtek.
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. april 2004 - 12:16 #4
Jeg oplever slet ikke dine problemer, og jeg bruger premiere med mpe og avi filer ret blandet.  Prøv evt at konverterer dine mpeg'er før du anvender dem i premiere.
Avatar billede lydtek Nybegynder
10. september 2004 - 15:12 #5
Der er nu gået rigtigt lang tid og jeg har endnu ikke fået PC´en til at køre med Adobe Premiere 6,5, hvorfor jeg hellere må lukke spørgsmålet. Der er kommet helt nye maskiner, bundkort og standarder hvilket måske vil give mindre problemer i fremtiden. Jeg har videregivet maskinen til en bekendt, som kan lege videre med problemet. TAK til dem som gad interessere sig for mine frustrationer. Mange experthilsner fra Lydtek.