Avatar billede jucikumi Nybegynder
11. april 2004 - 19:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny com.Kan jeg få noget bedre/billigere end dette?

http://www.foeniks-computer.dk/acont.asp?objtype=systems&func=showdetail&id=179081&ilanguage=dansk&menuitem=
Overvejer at købe denne pc. Ved ikke ret meget om com's, men disse spec. passer vist ca. til, hvad jeg har brug for. Vil gerne have en dvd/cd-rw (+ 440 kr), og overvejer også at tilvælge Igloo Silent 2320 køleren. Er det godt nok...jeg mener kan det betale sig for mig? Den skal nemlig ikke larme irriterende  meget.
Og er der andet på markedet, der er bedre og billigere? Altså hele løsningen. Skal være med 512 MB DDR Ram og 120 GB harddisk.
Avatar billede jucikumi Nybegynder
11. april 2004 - 19:28 #1
Glemte at skrive, at den koster 4435 kr (med dvd/cd-rw).
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
11. april 2004 - 19:34 #2
Jeg tror da ikke at der er mange steder du får en billigere, men måske lidt mere cpu og måske DVD-brænder, men hvis du ik har brug for det kan det nok ikke gå at betale for spil kræver heller ik den største cpu.

http://edbpriser.dk/computere/homemade-show.asp?ID=1&Type=4&Processor=AMD+Athlon+Thoroughbred+XP+2400%2B+%282000MHz%29&Max=4000

der er ikke rigtig nogen der er meget bedre.
Avatar billede jucikumi Nybegynder
11. april 2004 - 19:46 #3
Det der Floppy...er det til cd-rom eller hva'? :S Kom lige til at tænke på om der var et cd-rom-drev (eller hvad det nu hedder).
Det er ikke fordi, jeg er den store spil-nørd, så det behov er vist fuldt ud dækket. DVD-brænder... er det ødvendigt for mig? Og hvad er forskellen på en DVD/CD-RW  og en CD/DVD-RW...hvad kan de hver for sig??? Uff...der er så meget jeg ikke ved!
Jeg kommer vist aldrig selv til at brænde dvd'er, så er det ikke unødvendigt med en dvd-brænder?
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
11. april 2004 - 22:34 #4
Min egen pc er købt på www.compumail.dk
Jeg har endnu ikke fundet et sted hvor det kan gøres biligere...

Hvad DVD-Brænder angår, så tror jeg ikk du for brug for den... Den eneste fordel der er, er at du kan brænde på DVD skiver, med plads til 4,7Gb, frem for CD skiver med plads til 700Mb.
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
12. april 2004 - 15:27 #5
jeg fandt lige en billig en idag ( www.topdata.dk )
hoho
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
12. april 2004 - 15:30 #6
Neaj det der dvd brænder behøves nok ikke, men lidt større processer skadede ikke (har selv en mindre (2000mhz) )
DVD/CD-RW  =  dvd drev og alm. brænder
CD/DVD-RW  =  cd rom drev og dvd brænder
Avatar billede jucikumi Nybegynder
12. april 2004 - 21:03 #7
Ja, den lyder da bedre end den, jeg først havde fundet. Hurra! ?
Processer...det er det der 2400+ (føniks) og 2800+ (topdata), ikk'? OK, jeg vidste ikke det havde så meget betydning, men er der meget forskel på de to.. Athlon XP2400+ / Barton XP 2800+ og hvad er bedst? Og når der nu står "CPU køler *SILENT*", kan man så regne med at den er bare forholdsvis stille..det har nemlig betydning, at den ikke larmer træls meget!
Avatar billede jucikumi Nybegynder
14. april 2004 - 09:45 #8
Tak skal I have!
Avatar billede jucikumi Nybegynder
14. april 2004 - 09:47 #9
Jeg er ikke sikker på at jeg har givet point. Det er kun pc-pladder som har skrevet et svar, og derfor kan kun han få point, ikk'? Og det har jeg gjort, men jeg har stadig point ude...hvad gør man?
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
14. april 2004 - 21:25 #10
Det ved jeg ik
Avatar billede m92fs Nybegynder
08. maj 2007 - 17:57 #11
Jeg har handlet os TopData før ... det kan ikke anbefales. Dårlig kundeservice og kvaliteten af deres produkter er på en eller anden måde også skidt. Min egen computer derfra er gået i stykker utallige gange og virker langt fra som den skal den dag idag. Jeg har også to venner der har købt computer fra TopData. Begge virker ikke som de skal. Eksempelvis kan jeg nævne da jeg var nede hos TopData sidst for et langt stykke tid siden. Her sagde jeg at jeg fik blå skærm heletiden, også efter formatering, så da de skilte computeren ad på stedet, beskyldte de mig for at have åbnet computeren og støvsuget den, med det eneste belæg, at den var "udsædvanlig ren indeni, af en 8 mdr. gammel computer at være". Åndssvagt, og jeg køber sgu aldrig ting derfra mere. Tværtimod kan jeg fx anbefale www.tjdata.dk; de er måske lidt dyrere, men en større forretning, som ved en del mere om kundeservice osv. end TopData.

Bare min mening.