Avatar billede bernerdk Nybegynder
09. april 2004 - 17:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ang. regions kode på dvd

Jeg har købt Shrek på en region 1 dvd på en tur til usa. den kan jeg kun se på min computer, kan jeg lave en kopi, uden at regions koden kommer med? Så jeg kan se den i stuen? Jeg kan saktens finde ud af at lave backups af "alm" cdere.. Jeg bruger Anydvd og Clonedvd.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. april 2004 - 18:03 #1
Hvis din afspiller ikke kan se ntsc, kan det ikke lade sig gøre. Men hvis den kan afspille, kan du sagtens lave en kopi. Du kan bruge dette program:
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. april 2004 - 18:04 #2
Du kan faktisk også bruge de programmer du har inde, mener jeg. Hvis clone-dvd regulerer størrelsen, så den kommer ned på alm. DVD, skulle det kunne lade sig gøre. Men altså, kun hvis din afspiller kan afspille ntsc. Prøv på en sletbar skive, så sparer du de penge.
Norbert :-)
Avatar billede butcher99 Nybegynder
09. april 2004 - 18:57 #3
Jeg havde en reg.1 skive, som blev afvist af afspilleren. Jeg lod derefter dvd-shrink lave den helt regfri og vupti så afspiller reg. 1 film altså fint.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. april 2004 - 18:59 #4
Fint, så burde du også kunne gøre det med omtalte skive.
Norbert :-)
Avatar billede krohn Praktikant
09. april 2004 - 20:02 #5
Denne her kan, har brugt den selv på en DVD fra USA http://www.dvdxcopy.com/
Avatar billede bernerdk Nybegynder
09. april 2004 - 22:41 #6
min afspiller kan godt klare ntsc, bare ikke region 1, underligt, men sådan er det. jeg viller bare vide om der er regions kode på en skive når man bruger anydvd og clonedvd. jeg har et par andre skiver som er lavet på samme måde, men er region 2 fra starten, kan man kontrollere hva region de er på backuppen?
Avatar billede norbert Nybegynder
09. april 2004 - 22:44 #7
Der er ingen kode på backup-DVDer, med mindre du selv sætter en på.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. april 2004 - 22:45 #8
Alle regionskoder bliver fjernet.
Avatar billede bleze Nybegynder
10. april 2004 - 00:24 #9
dvdshrink kan fjerne regioner, få den ned på et dvd medie... og så er det gratis

www.dvdshrink.org
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 00:27 #10
Det er da godt, bleeze, at du kan komme med svar magen til os andre.
Avatar billede bleze Nybegynder
10. april 2004 - 00:31 #11
lol ville komme med alternativ men ikke altid at CTRL-F virker lige godt ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 00:34 #12
Du kan prøve at se det allerførste link, det er faktisk en guide på dansk plus et link til programmet.
Norbert :-)
Avatar billede bleze Nybegynder
10. april 2004 - 00:41 #13
ja daw :)
Avatar billede nilsen Nybegynder
10. april 2004 - 08:13 #14
gd
Nobert du har rett.
Clone dvd - sammen med Any dvd - fjerner alle koder, og "shrinker" ned til en størelse som passer til en dvd skive (4,7 gb.)Forøvrig mener jeg at dette er det absolutt nemmeste og hurtigste produkt at bruge ved kopiering, og prisen er bagatellmessig.
mvh
Nilsen
Avatar billede bernerdk Nybegynder
10. april 2004 - 08:41 #15
jaja det er altsammen meget godt, jeg gjorde som jeg plejede og det virkede, jeg viste bare ikke om den fjernede regions koden, så norbert fik ret. mange tak...
Avatar billede norbert Nybegynder
10. april 2004 - 10:35 #16
Jeg takker for point :-)
Norbert :-)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. april 2004 - 02:21 #17
Plejer de fleste DVD-afspillere ikke at kunne tage BÅDE Pal og NTSC ? Det kan min i hvert fald, og det er snart 3 år siden jeg købte den. (Den er selvfølgelig også kodefri).