Avatar billede hechrist Nybegynder
09. april 2004 - 17:52 Der er 7 kommentarer

Ingen drev tildeling af USB flash mem/drive W98

Hej

Har netop anskaffet en USB mem stich/drive, og har installeret drivere mm.
Alt er i skønneste orden, bortset fra at jeg ikke kan se drevet -- hverken under 'Stifinder' eller 'Denne Computer'
Under system i kontrolpanel kan jeg se at 'disken' er der og under egenskaber siger windows at drevet virker som det skal, men den har ikke fået tildelt et drevbogstav. Det eneste bogstav jeg manuelt kan vælge er E: som mit CD-rom drev har. Iøvrigt kan jeg heller ikke ændre CD-rom drevets drev bogstav til andet end E.

Har prøvet disken under w2k og den virker fint, det samme gør mine usb porte sammen med min skanner mm.

Hjælp.
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2004 - 18:18 #1
Det kan være den skal formateres først.
Avatar billede hechrist Nybegynder
10. april 2004 - 17:15 #2
Det er formateret(FAT) og der er kopieret filer over på, netop for at teste at det virker
Avatar billede eyvind Seniormester
11. april 2004 - 10:31 #3
Indstaller fra medfølgende CD-rom - vær klar med win98 CD
Genstart og tilslut USB mem stich/drive
Nu bør der komme en lille grøn fyr nede ved siden af uret.
Inden du tager den fra igen - tryk på den lille grønne fyr og vælg afslut.
Avatar billede hechrist Nybegynder
12. april 2004 - 21:07 #4
Install. fra CD - ok
win98 cd - ikke nødvendig
genstart - ok
ingen grøn fyr!!
kan stadig ikke se drev i stifinder m.m. - kan kun ses under Kontrolpanel/System/Enhedshåndtering/DiskDrev
Avatar billede eyvind Seniormester
12. april 2004 - 22:04 #5
Hvis der fulgte program med så prøv om den skal aktiveres derfra.
Men det er underligt, for den skal selv melde sig nede ved uret,
som den også gør i win 2000.
Avatar billede hechrist Nybegynder
15. april 2004 - 21:14 #6
Jeg kan få medfølgende program aktiveret ved at gå ind i task manager, og lade som om jeg vil lukke det, så kommer det frem som ikon ved uret. Og jeg har aktiveret 'disken' som 'all public' og det er blevet formateret igen. Suk men det har desværre ikke hjulpet. Stadig intet drev (x:\Flytbar Disk)
æv
Avatar billede eyvind Seniormester
15. april 2004 - 21:19 #7
Tja - så har jeg ikke flere idéer............desværre.