Avatar billede stefantp Nybegynder
08. april 2004 - 22:42 Der er 6 kommentarer

Formatering af bærbar

hejsa folkens

Ved ikke hvor jeg skal lægge dette spørgsmål, så jeg prøver her.

Jeg har en bærbar med win XP på... Nu vil jeg gerne formatere den så den er som ny. Når jeg sætter min Win Xp cd i drever og genstarter så kan jeg installere windows på ny, så det gør jeg men når den er færdig er alt ved det gamle og intet nyt er sket, det er lisom om den kun opdatere... jeg har ligeledes prøvet med en boot disk men kan kun bevæge mig rundt på A drevet og ikke c drevet, altså kan jeg ikke formatere det. hvad gør jeg her ??
Avatar billede wannadoo Nybegynder
08. april 2004 - 22:59 #1
Du kan evt. slette partitonen og oprette en ny. Så er du sikker på, at du ikke bare "opdatere".
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2004 - 00:03 #2
når du booter på diskette så skriver du vel format c: ???

HUSK du skal stå i a: når du skriver format c:
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2004 - 00:04 #3
Men du kan ikke formattere hvis dit drev er i NTFS format - er det tilfældet?
Avatar billede stefantp Nybegynder
09. april 2004 - 01:42 #4
Mit drev er NTFS, skal jeg lave det til FAT 32 ??
Avatar billede stefantp Nybegynder
09. april 2004 - 01:44 #5
det kan jeg ikke... kunne jeg se, så hvordan sletter jeg partitonen ??
Avatar billede hcichosz Praktikant
25. maj 2004 - 17:35 #6
Når du installer xp igen da kan du vælge 3 muligheder
bl.a at den skal formater dit drev jeg mener at huske det er mulighed 3