Avatar billede zerohero Nybegynder
08. februar 2001 - 14:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bedere rendering i 3D Studio Max\'en

jeg har hørt at man kan få bedere rendering ved at downloade nogle codeks... Men hvor kan man downloade dem?

Jeg har hørt om en INDO Codek man kan downloade på microsofts hjemmeside som skulle efter sigende være fremragende men den kan jeg bare ikke finde.
Avatar billede spectual Nybegynder
08. februar 2001 - 16:51 #1
Om du kan få bedre kvalitet afhænger af om du laver enkelte billeder eller film-klip.

Hvis du laver enkelte billeder, opnår du optimal kvalitet ved at vælge et billedeformat som BMP (bitmap).

Laver du film-klip, vil jeg da anbefale dig at bruge DIVX / Low motion.

Den kan du downloade her:
http://www.divx-digest.net/software/encode/divx_311alpha.exe

Den fil, du downloader, skal du køre og når den er færdig, skal vælge \"run me first\" under det menupunkt, den har oprettet i startmenuen.

Efter dette skulle du gerne kunne vælge formatet i 3D studio Max.
Avatar billede and.vang Nybegynder
08. februar 2001 - 17:41 #2
Til enkeltbilldeder (eller stills) er TARGA Truevision .tga også et rigtig godt format!

/Anders
Avatar billede spectual Nybegynder
09. februar 2001 - 08:19 #3
ja... det skal bare lossless
Avatar billede dudesicko Novice
11. februar 2001 - 04:27 #4
Alt sammen fint, men både .bmp og .tga fylder generelt meget mer.
.tif kan komprimeres, UDEN tab af kvalitet.
Avatar billede dudesicko Novice
26. februar 2001 - 17:00 #5
Lukker du ikke dette spm ?
Avatar billede dudesicko Novice
26. februar 2001 - 17:01 #6
skulle ikke være et svar ;(
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. marts 2001 - 11:20 #7
ok jeg lukker nu...
Avatar billede spectual Nybegynder
05. marts 2001 - 11:22 #8
og hvad var der så i vejen med mit svar?

Det er da et korrekt svar til dit spørgsmål.