Avatar billede lydtek Nybegynder
07. april 2004 - 00:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med at boote XP pro

Min spritnye maskine med XP pro på Asus P4P800 Deluxe MB vil ikke boote når jeg starter maskinen. Bios skriver "Reboot & select prober boot-device". Når jeg genstarter er det intet problem. Kan der være noget galt med min MBR og kan jeg checke det uden at ødelægge min opsætning. Eller skal jeg tænke i andre baner - der er ikke umiddelbart andre problemer med mit motherboard, men jeg har opdateret min bios. ? Jeg uddeler gerne "orange" point og opgiver intet til Skattefar! Hilsen Lydtek.
Avatar billede krohn Praktikant
07. april 2004 - 04:31 #1
Prøv at kig under bios og check at boot device er den hd hvor windows ligger
Avatar billede krohn Praktikant
07. april 2004 - 04:32 #2
At første boot device er ...
Avatar billede lydtek Nybegynder
07. april 2004 - 04:44 #3
Det er checket - frygter det kan være rent hardwareproblem, men ville meget gerne checke min masterbootrecord (mbr) og evt. reparere den uden at miste partitionsoplysninger m.v. Harddisken er formateret med Partition Magic. Jeg har også forsøgt at  deaktivere "hurtig boot" i bios uden held. Der må være en måde at checke mbr og evt. gendanne eller lave ny. Anybody ... ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. april 2004 - 06:55 #4
Avatar billede lydtek Nybegynder
08. april 2004 - 14:32 #5
Tak for opmærksomheden. Kan ikke rigtigt overskue den henviste side. Jeg vil lade det ligge lidt og teste videre på min bios istedet. Så jeg trækker ærbødigst mit spørgsmål tilbage p.t. til jeg har forsøgt andre ting. Undskyld ulejligheden og GOD PÅSKE. M.v.h. Lydtek.
Avatar billede lydtek Nybegynder
09. april 2004 - 20:43 #6
Jeg lever lidt med det og vil se tiden an - tak for dem der viste spørgsmålet interesse. MVH Lydtek.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. april 2004 - 06:49 #7
Velbekomme, accepter dit eget svar, så er spørgsmålet lukket;)
Avatar billede lydtek Nybegynder
05. april 2005 - 21:20 #8
Long time ago - skylder vel egentlig lige at kommentere dette eller slukkede spørgsmål - DET VAR FEJL PÅ HARDDISKEN - Seagate har byttet min disk til en ny der booter hver gang. Ti-hi.