Avatar billede chalde Seniormester
06. april 2004 - 15:12 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Medion kamera i føtex.

Min kæreste har fødselsdag lørdag, og har ønsket sig et kamera (enten alm. eller digitalt).
Så faldt jeg over det i føtexbladet. Et medion til 499kr
http://www.fotex.dk/internet/fotex/fotex.nsf/va_lookupBrochures/Ugens_foetex_avis_Side11

Vil det ikke være fint til hverdagsbrug (til fester, familitamtam osv..) samt til et par feriebilleder?
Zoom gør ikke noget (ved godt at man skal holde sig fra udelukkende digitalt zoom).
Istedet for at bruge 3-400kr på et alm. kamera, vil det ikke være fint med et billigt digitalt? Hun vil alligevel ikke få fremkaldt halvdelen af filmene hvis det var et alm, og hun undgår "fejlskud".
Og 2.1 Megapixels er da fint til alm. brug (hun behøver ikke perfekte billeder i plakatstørrelse).
Jeg har ikke lige pengene til at give hende et dyere kamera, men vil alligevel lige høre jeres mening.
Avatar billede popsy Novice
06. april 2004 - 15:15 #1
Jeg tror da det er et ok kamera, og prisen er da ialtfald i ud.

De 2.1 mp svarer til udskrifter i A4.
Avatar billede chalde Seniormester
06. april 2004 - 15:17 #2
Det er jo fint nok, og de fleste af billederne skal formentlig bare ses igennem på computer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. april 2004 - 15:18 #3
Jeg har selv et medion kamera godt nok i en lidt højre megapixels. Men de laver nogle rigtig gode produkter og ser man på reglen der hedder at der skal 1,3 megapixels til at lave et 10x15 billede i god kvalitet, så ser jeg ingen problemer med det forbrug du omtaler.
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. april 2004 - 15:18 #4
Du har jo egentlig selv været omkring alle de spm der er. Så hvorfor spørger du - du har jo allerede truffet din beslutning.. :o)

Men hvis du gerne vil have lidt ekstra accept så synes jeg bestemt også at det er et ok kamera til prisen og som du selv siger hun har ikke behov for mere.. :o)

PS: Ønsk hende tillykke!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. april 2004 - 15:18 #5
-
Avatar billede chalde Seniormester
06. april 2004 - 15:20 #6
Jamen så skal det da købes :-)
Smid svar alle sammen.

dinkie -> Vil jeg gøre :-)

Og tak for hjælpen folkens.
Avatar billede popsy Novice
06. april 2004 - 15:22 #7
:)
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. april 2004 - 15:23 #8
Springer over point.. :o) (jeg tror jeg er i påske-humør..)
Avatar billede chalde Seniormester
06. april 2004 - 15:24 #9
Jamen god påske (til alle) :-)
Avatar billede chalde Seniormester
06. april 2004 - 15:26 #10
Vender formentlig tilbage med et par ord om det efter weekenden (hvis jeg husker det) :-)
Avatar billede chalde Seniormester
07. april 2004 - 23:34 #11
Fik tosset rundt mellem 4 føtex´er uden held. Fandt det dog i en fona til 599kr, og der fik vi muligheden for at få det testet før køb. Derudover 14dages returret selvom det blev brugt, så det blev købt med det samme.
Her er et par fotos taget med det i max opl. samt kvali:
http://www.chalde.frac.dk/lys.JPG
http://www.chalde.frac.dk/rod.JPG ska rydde op imorgen :-)
http://www.chalde.frac.dk/comp.jpg og støve af :-)

Så til 599kr vil jeg mene det er et helt iorden kamera.
8mb intern, nok til 10stk i højeste opløsning og kvali.
Mulighed for op til 128mb sd-kort. Så ca 170 billeder.
Batteritid ved jeg ikke endnu. Men det bruger 2stk AA, så det er bare i aldi og købe et par pakker.
Overførsel sker nemt via usb. Winxp og 2k (ved ikke med andre) finder det som flytbart medie. Ingen drivere nødvendige, så det er jo perfekt.
Der medfølger taske+rem.
Håber hun bliver glad for det :-)
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 01:12 #12
Så er her lidt om batteritid.
Kæresten holdte fest, og vi fik taget ca 30-50 billeder. Stort set alle med tft-skærmen tændt og taget med blitz. Vi brugte 4-6 aldi batterier (batterierne døde ikke helt, så de kunne bruges igen lidt senere). Det bruger 2 af gangen.
Men til prisen har det også en ok batteritid. Specielt hvis man undgår at bruge skærmen så meget.
Avatar billede popsy Novice
12. april 2004 - 01:15 #13
Det er ganske normalt også for mit Kodak. Købte batterier dutter bare ikke! Køb en oplader, og batterier dertil på minimum 1800 mah, så er du kørende.
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 01:48 #14
Anbefalede min far også :-) Han har selv et medion (4.1mp), og det æder en del strøm (specielt zoomen på det).
Men kender du et billigt sted det kan fåes (udover tilbud i netto osv..)
Men det første der skal købes til kæresten´s kamera er et 128mb kort. 10 billeder i højeste opløsning er ikke mange.
Avatar billede popsy Novice
12. april 2004 - 01:52 #15
svært med det billige, støv evt edbpriser igennem... Tror bare det er bedre at nuppe en tur i a-z eller lignende, og checke samlede tilbud. Købte min lader med 8 batterier i Merlin, til 198 kr.  Måske www.thansen.dk
Avatar billede popsy Novice
12. april 2004 - 01:55 #16
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2004 - 02:36 #17
Ok, tak for linket.
Tror jeg vil hoppe i kanen :-)
Avatar billede popsy Novice
12. april 2004 - 02:46 #18
god ide, følger dit eksempel :)
Avatar billede cool_boy Nybegynder
25. april 2004 - 12:34 #19
Hej

Kan du fortælle mig hvad for en model det er, og kan du ikke sende mig din driver, fordi min medion duer ikke uden driver.