Avatar billede butcher99 Nybegynder
03. april 2004 - 01:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

cpu muligvis brændt af

Jeg er ved at samle en sekundær computer fra mine gamle dele.
Da den skal starte op, kommer der intet skærmbillede. Har forsøgt at skifte ram, bundkort, grafikkort men intet sker. Har fjernet alt øvrigt udstyr.

Burde computeren vise et skærmbillede, hvis cpu ikke sad i.
Avatar billede strych9 Praktikant
03. april 2004 - 01:29 #1
nope.. ingen cpu, intet skærmbillede. Det samme gør sig gældende for ram
Avatar billede rebecca Novice
03. april 2004 - 05:44 #2
hvad med batteriet på bundkortet har du prøvet at skifte det??
Avatar billede butcher99 Nybegynder
03. april 2004 - 07:24 #3
Det ene bundkort som det er testet på er helt nyt, så det er nok ikke batteriet. Jeg har også forsøgt at smide det i en anden computer med anden ram, så jeg er nok nede på, at det kun kan være cpuén.
Avatar billede butcher99 Nybegynder
03. april 2004 - 07:45 #4
Jeg har testet igen, og følt på cpuén. Selv med en stor volcano-køler fastmonteret bliver cpuén ekstrem varm med det samme, men der kommer intet skærmbillede. Kan det stadig være cpuén der er død, nu den bliver varm stadig.
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 07:48 #5
med batteriet mener der at du nok skal pille det af 1 min for at resette bios til default :)

Tror du er kommet til at smide formeget pasta på
Avatar billede wolfborn Nybegynder
03. april 2004 - 10:23 #6
Det lyder som om at din processor har taget skade, hvis processoren først har været i helvede en gang, er den smadret.

Det er vigtigt man sætter kølegitteret helt lige ned på processoren, hvis det ikke sidder helt lige henover den, er det muligt at processoren ikke får fat i kølegitteret, og dermed får den ikke mulighed for at afkøle den vej igennem, og så bryder helvede løs, for så bliver cpu'en varm.
Avatar billede ird Praktikant
05. april 2004 - 12:07 #7
hvordan gik det?
Avatar billede butcher99 Nybegynder
06. april 2004 - 23:30 #8
Hvor uheldig kan man være. Både cpu og mb var dødt. Men Strych 9 besvarede, mit faktiske spørgsmål, så giv et svar
Avatar billede strych9 Praktikant
06. april 2004 - 23:40 #9
okie dokie