Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
30. marts 2004 - 16:19 Der er 5 kommentarer

PhP Spørsmål om Formmail

Hvis jeg har lavet en Bestlings formmail og jeg har lavet et felt der hedder Evt. andet:! den kan du se her:
http://www.buyteflon.dk/Bestillingsforside

når jeg/dem så modtager en mail hvor folk har udfyld, min formmail, og har udfyldt feldet der hedder: Evt. andet ! måske med ca. 200 tegn. Så står alle tagene på samme linie når jeg modtager ! og det er der mit problem kommer ind jeg vil måske højest have 40 tegn, før den laver en ny linie inde i mailen og hvordan gør jeg det ?

Her er min Php Kode !

<html><title>bestlling</title><style>input {font: bold 10px verdana;} body {font: bold 10px verdana;} </style><body bgcolor='white' onblur=window.close() topmargin="4"
link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">
<form method="POST" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<p><font face="Verdana"><span style="font-weight: 400">Nick Name:</span><br>
    <input name='nick' type=text id="nick" style="color: #000000; border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <br><br>
        <span style="font-weight: 400">Fornavn &amp; Efternavn:</span><br>
    <input name='fornavn' type=text id="fornavn" style="color: #000000; border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
    <input name='efternavn' type=text id="efternavn" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
        <font color="#FF0000">*</font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Adresse:</span><br>

    <input name='adresse' type=text id="adresse" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1" size="20">
        <font color="#FF0000">*</font><br>  <br>
        <span style="font-weight: 400">Postnummer &amp; by:</span><br>
  <input type=text name='postnummer' size="8" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
  <input type=text name='by' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"> <font color="#FF0000">*</font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Telefon:</span><br>
  <input type=text name='telefon' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>

        <span style="font-weight: 400">Mobil telefon:</span><br>
  <input type=text name='mobiltelefon' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Email:</span><br>
  <input type=text name='email' size="20" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"> <font color="#FF0000">
        *</font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Produkter:</span><br>

        <font size="1">
  <select name='produkter' style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
    <option value='Teflon 50cm + porto 7,- ( I alt kr. 25,- ) '>Teflon 50cm + porto 7,- ( I alt kr. 25,- ) </option>
    <option value='Teflon 100cm + porto 7,- ( I alt kr. 37,- ) '>Teflon 100cm + porto 7,- ( I alt kr. 37,- ) </option>
    <option value='Teflon 2m + porto 7,- ( I alt kr. 67,- ) '>Teflon 2m + porto 7,- ( I alt kr. 67,- ) </option>
    <option value='Teflon 3m + porto 7,- ( I alt kr. 97,- ) '>Teflon 3m + porto 7,- ( I alt kr. 97,- ) </option>
    <option value='Teflon 4m + porto 7,- ( I alt kr. 127,- ) '>Teflon 4m + porto 7,- ( I alt kr. 127,- ) </option>

    <option value='Teflon 5m + porto 7,- ( I alt kr. 157,- ) '>Teflon 5m + porto 7,- ( I alt kr. 157,- ) </option>
    <option value='Teflon 6m + porto 40,- ( I alt kr. 220,- ) '>Teflon 6m + porto 40,- ( I alt kr. 220,- ) </option>
    <option value='Teflon 7m + porto 40,- ( I alt kr. 250,- ) '>Teflon 7m + porto 40,- ( I alt kr. 250,- ) </option>
    <option value='Teflon 8m + porto 40,- ( I alt kr. 260,- ) '>Teflon 8m + porto 40,- ( I alt kr. 280,- ) </option>
    <option value='Teflon 9m + porto 40,- ( I alt kr. 310,- ) '>Teflon 9m + porto 40,- ( I alt kr. 310,- ) </option>
    <option value='Teflon 10m + porto 40,- ( I alt kr. 340,- ) '>Teflon 10m + porto 40,- ( I alt kr. 340,- ) </option>

    <option value='Teflon 11m + porto 40,- ( I alt kr. 370,- ) '>Teflon 11m + porto 40,- ( I alt kr. 370,- ) </option>
    <option value='Teflon 12m + porto 40,- ( I alt kr. 400,- ) '>Teflon 12m + porto 40,- ( I alt kr. 400,- ) </option>
    <option value='Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) '>Teflon 13m + porto 40,- ( I alt kr. 430,- ) </option>
    <option value='Teflon 14m + porto 40,- ( I alt kr. 460,- ) '>Teflon 14m + porto 40,- ( I alt kr. 460,- ) </option>
    <option value='Teflon 15m + porto 40,- ( I alt kr. 490,- ) '>Teflon 15m + porto 40,- ( I alt kr. 490,- ) </option>
    <option value='Teflon 30m + porto 40,- ( I alt kr. 550,- ) '>Teflon 30m + porto 40,- ( I alt kr. 550,- ) </option>

    <option value='Teflon 60m + porto 40,- ( I alt kr. 1000,- ) '>Teflon 60m + porto 40,- ( I alt kr. 1000,- ) </option>
  </select></font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Evt. andet:</span><br>
        <font size="1">
  <textarea name='evtandet' rows="4" cols="29" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"></textarea></font><br><br>
        <span style="font-weight: 400">Jeg accepterer: </span></font><span style="font-weight: 400"> <font face="Verdana" size="1">Buyteflon's <a href="regler.htm">Forretningsbetingelser</a></font></span><font
        face="Verdana"><br>

        </font>
  <br>
  <input name='iaccept' type='checkbox' value='User checked.'><font color="#FF0000">*</font><br><br>
    <input name="Submit" type="submit" id="Submit" value="Send" style="border-style: solid; border-width: 1; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1">
  </form></body></html><style type="text/css"></style>
<!--
BODY {
scrollbar-face-color: #ffffff;
scrollbar-highlight-color: #333333;
scrollbar-3dlight-color: #ffffff;
scrollbar-darkshadow-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #333333;
scrollbar-arrow-color: #333333;
scrollbar-track-color: #ffffff;
}
-->
<?php
if($_POST["Submit"] == "Send")    {
    if ((!$fornavn) || (!$efternavn) || (!$adresse) || (!$postnummer) || (!$by) || (!$email) || (!$produkter)) {
        echo "Felter med stjerne skal udfyldes!";
        exit;
    }
    if (!$iaccept) {
        echo "Du skal acceptere reglerne, læs dem på: <a href=\"http://www.buyteflon.dk/regler.htm\">http://www.buyteflon.dk/regler.htm</a>";
        exit;
    }
$message = "Teflonbestilling\n\nKære $fornavn $efternavn\n\nTak for din bestilling af:\n\n$produkter\n\n-------------------------------------------------------------------------\n\nNick name:    $nick\n\nFornavn:      $fornavn\n\nEfternavn:    $efternavn\n\nAdresse:      $adresse\n\nPostnummer:    $postnummer\n\nBy:            $by\n\nTelefon:      $telefon\n\nMobiltelefon:  $mobiltelefon\n\nEmail:        $email\n\nProdukter:    $produkter\n\nEvt. andet:    $evtandet\n\n-------------------------------------------------------------------------\n\nFør ordren afsendes, skal du overføre pengene til Buyteflon.dk \n\nDette gøres ved enten at bruge Netbank, eller ved et besøg i den lokale bank. \n\nDu skal overføre pengene til følgende konto: \n\nBuyteflon.dk \nBank: Nordea \nReg.nr 2348 \nKontonr. 8126322942 \n\nHusk at påfører navn ved indbetalingen. \n\nSå snart pengene er modtaget, afsender vi ordren. Hvis du har en anden bank end\nNordea, kan der gå op til 2-3 dage før vi kan se din overførsel. \n\nHar du spørgsmål så kontakt mig på Erik_bjeld@msn.com\n\nTak fordi du valgte Buyteflon.dk \n\nDe bedste hilsner \n\nwww.Buyteflon.dk";
mail("erik_bjeld@msn.com", "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");
mail($email, "Teflonbestilling", $message,
    "From: teflon@tape.dk\r\n" .
    "Reply-To: teflon@tape.dk\r\n");
echo "Din bestilling er sendt afsted!";
}
?>

MvH Erik Bjeld
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2004 - 17:41 #1
tror godt man kan dele en variabel op i et array, og så indsætte array[0] - array[40] så et \n osv!
Avatar billede xuzqp17 Nybegynder
30. marts 2004 - 23:29 #2
vis det lige !!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2004 - 12:01 #3
man kan jo explodere en array så det bliver til et array
så mit forslag ville være dette

<?
$evtandet = explode(" ", $andet);

for ($tal = 0; $tal <= 39; $tal++) echo "$andet[$tal] "
?>

// jeg er selv nybegynder til php, men tror da det burde virke!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2004 - 12:06 #4
og så skal du selvfølgelig lave en løkke bagefter der hedder:

<?

for ($tal = 39; $tal <= 79; $tal++) echo "$andet[$tal] "
?>
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2004 - 19:21 #5
virker det?