Avatar billede moronen Nybegynder
26. marts 2004 - 21:15 Der er 10 kommentarer

Kan ikke får opera til at virke på dansk.

Jeg har installeret opera,( my. opera.com) men kan ikke finde den danske version..

Er der nogen der ved hvor man skal hente den henne..

På forhånd tak..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 21:20 #1
Download dansk sprogfil her: http://www.opera.com/download/languagefiles/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 21:22 #2
Her er et svar, hvis du kan bruge mit indlæg.
Svaret accepteres, ved at du markerer mit navn i boksen til venstre, og derefter klikker på Accepter-knappen.

Men du skal kun acceptere mit svar, hvis du kunne bruge min løsning.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 21:22 #3
Doh :-)
Avatar billede mullenje Nybegynder
27. marts 2004 - 08:06 #4
Jeg må have manglet et eller andet siden jeg ikke kan få den til at virke den på dansk...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. marts 2004 - 14:01 #5
Download version 7.23 af Opera (helst med Java), og følgende sprogfil:
ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/lng/723/da/ow723_3227da.lng
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. marts 2004 - 14:02 #6
Har du fulgt instruktionerne?:

Opera's language files

The language modules in the table below are text files to be included with an already installed version of Opera for Windows. These files will change the language of your user interface, but do not include the help files.

Follow these simple steps to browse the Web in your language.

  1. Download and install Opera for Windows, if you haven't already done so.
  2. Choose the language you prefer from the table below. We recommend that you use the newest version of each file available. (Look at the version number).
  3. Right-click on the version number and choose "Save target as". Make sure that the filename ends with .lng. Example: ow720_3144fr.lng
  4. Save the language file to the Opera directory on your hard drive, which by default usually is found in: C:\Program Files\Opera.
  5. Go back to "File" in Opera and select "Preferences", then select "Languages" from the Preferences box.
  6. Under the section labeled "User Interface language", press the choose button to find your language file.
  7. Press OK to apply your selection.
Avatar billede moronen Nybegynder
28. marts 2004 - 11:47 #7
Har prøvet at gøre som du beskrever det.Har stadig ikke fået den på dansk...

Men tak for hjælpen..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:41 #8
hmm.. jeg har lige prøvet.. det virker fint hos mig.

Det kan være at du har misforstået noget af instruktionerne.. her er de på dansk:

- Download ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/lng/723/da/ow723_3227da.lng
- Hvis du ikke har downloadet den til din Opera mappe (plejer at være C:\Programmer\Opera), flyt den der til.
- I Opera, vælger du menuen File og derefter Preferences.
- I venstre side af vinduet, vælger du Languages.
- Kliker derefter på Choose knappen, og vælg filen ow723_3227da.lng.
- Klik OK.

Så skulle menuen gerne være på dansk.. det er den hos mig.
Avatar billede moronen Nybegynder
28. marts 2004 - 22:00 #9
Har nu fået den til at virke.. mange tak for hjælpen

Hilsen den tilfredse
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 22:19 #10
Kan du så ikke lige markere mit navn, i boksen til venstre, og klikke på Accepter-knappen? :-)
Så får jeg points, og spm'et lukkes..

Læs vengligst:

* "Vejledning til nye brugere af Eksperten.dk" - http://expfaq.1go.dk/
  Specielt "Behandling af svar" - http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

* Ekspertens regler - http://www.eksperten.dk/regler.phtml