Avatar billede bty Nybegynder
26. marts 2004 - 17:46 Der er 6 kommentarer

harddiskens kapacitet angives forkert

Harddisken er på 40GB, men win98 SE har ændret det til 3GB. Altså vendt op og ned på hvad der er anvendt plads og plads til rådighed. Kan det være orm?? Kan problemet løses uden at skulle formatere?
Avatar billede zhark Nybegynder
26. marts 2004 - 17:56 #1
Er det et (pludseligt) opstået problem, eller har den vist de ca. 36GB en 40GB disk har?
Avatar billede bty Nybegynder
26. marts 2004 - 18:02 #2
Det er et pludselig opstået problem.Den har fungeret helt normalt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 18:05 #3
Prøv med en scandisk.. den skulle gerne sige "pladsen er registreret forker.. fix det?" (ikke ordret, men noget ligende)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 18:05 #4
Der er en risiko for at miste den data, der er på drevet.
Avatar billede viciodk Praktikant
26. marts 2004 - 18:07 #5
Denne Computer -> Højreklik på din harddisk -> Egenskaber -> Fanebladet Funktioner -> Status for fejlsøgning -> Undersøg nu... -> Sæt hak i begge afkrydsningsbokse -> OK -> Tryk Ja til at scanne harddisken ved næste genstart. OK.

Genstart computeren og så scannes harddisken for fejl.
Avatar billede wolfborn Nybegynder
30. marts 2004 - 12:01 #6
Umiddelbart lyder det som om at det er en jumper fejl i mine ører.... Nogle harddiske har mulighed for at benytte deres kapacitet på forskellige indstillinger.

Jeg er ikke helt inde i det, men... Det skulle være en jumper der kan flyttes på enten på bundkort eller på selve harddisken, som angiver hvorledes sporene skal læses på disken.